Hederspriser ni gillat att få

Jag fick ett presentkort på smycken en gång i en goodiebag. Jag köper i princip aldrig smycken så det var mycket uppskattat! Jag tycker överlag att goodiebags är roligt att få.
 
Bästa hederspris jag fått var när jag vann en klass på Strömsholm sponsrad av Naf för några år sedan, en STOR påse med deras lyxigaste putsgrejer, både shampoo, pälsglans, hovlack osv, plus en burk W-Power. Var helt paff!

Nu senast fick jag en påse med lädertvål på sprayflaska, putssvamp, liniment och hästgodis, jättevälkommet!
 
Bästa hederspris jag fått var när jag vann en klass på Strömsholm sponsrad av Naf för några år sedan, en STOR påse med deras lyxigaste putsgrejer, både shampoo, pälsglans, hovlack osv, plus en burk W-Power. Var helt paff!

Nu senast fick jag en påse med lädertvål på sprayflaska, putssvamp, liniment och hästgodis, jättevälkommet!
Perfekta priser!

Vi missbrukar all typ av hovfett under somrarna, på ett meeting vann vi 2 flaskor med K9 hovbalsam. Helt perfekt 😁
 
Något som har uppskattats sjukt mycket på tex på våra ponnytävlingar är att dela ut godis. Första året vi gjorde det tänkte jag att nu blir folk sura över att få två burkar godis, men så fel jag hade! Både ungar och mammisar blev såå glada! Även funkat på ponnyhoppning, de va så nöjda ungarna i våras när vi delade ut det. En kompis barnbarn hade sagt att det va bästa priset på länge 😂 ett år hade vi nutellaburkar big size som gick först när ungarna fick välja på prisbordet. Sött är gött helt enkelt 😉

Jag gillar att få förbrukningsgrejer typ schampon. Skulle man råka vinna ett täcke tycker jag det är kul om det står på täcket vart man vunnit det. Vann ett täcke för två år sen men tyvärr inte tryckt/broderat på. Jättefint från bucas men lite trist att det inte framkommer att det är ett segertäcke, man vill ju gärna att det ska synas när man väl lyckats 😂🤣

Vi brukar alltid ha amigo eller rambo täcken på våra tävlingar för häst och när det är ponny så är de nöjda med täcken från tex Börjes eller Gekås. Bra sätt att framhäva sponsorerna samt att delar man ut fina täcken så använder folk dem och det blir reklam för tävlingarna på klubben sen.

Sen gillar jag fina rosetter. De ska inte va stora som tallrikar utan stora men lagom, det ska synas en häst bakom rosetten 😂

Men överlag så är jag glad över det man får när det är hederspriser om jag skulle placera mig. Men det är väl en skada man har efter att själv jagat priser i många år och jag vet hur mycket jobb det är bakom det. Jag förstår att man inte ger tillbaks startavgiften om man inte har en pengasponsor till klassen.
 
Åh, just det! Kom på att jag på någon ponnytävling vann en liten kylbag, liten i storlek (men inte för liten, utan en praktisk) men inte sladdrig utan stadig och bra. Den var perfekt att ha med på tävlingar, på långa veterinärdagar osv.

Mamma har fortfarande med den när hon är med mig på tävling, och jag är nu 35 år -så det var en kvalitetspryl :D
 
Åh, just det! Kom på att jag på någon ponnytävling vann en liten kylbag, liten i storlek (men inte för liten, utan en praktisk) men inte sladdrig utan stadig och bra. Den var perfekt att ha med på tävlingar, på långa veterinärdagar osv.

Mamma har fortfarande med den när hon är med mig på tävling, och jag är nu 35 år -så det var en kvalitetspryl :D
Man underskattar de där små sakerna. En termosmugg, vattenflaska, kylväska osv är saker som är toppen att få!
 
Är även problem med saker till häst (emellanåt).

/ elo vars häst drar ponny/cob på en hel del saker

Ja samma här. Tävlar dponny bland stora hästar så täcken blir ju tråkigt tex.

Jag har som har islandshäst håller med - min häst har oftast för stort huvud för saker i storlek 'islandshäst' (dvs cob), många täcken som ligger jättebra på andra islandshästar ligger dåligt på honom osv.

Jag gillar godis men jag kan absolut förstå att det kan vara tråkigt med - som de som inte gillar lakrits och så är tävlingen sponsrad av ngn som importerar isländskt lakritsgodis. JAG älskar lakrits så jag hjälper gärna till och äter upp det om det är någon som inte vill ha. Det är iaf för mig mindre surt att ge bort godis till någon än ett täcke eller en grimma
 
Jag har inte hunnit trycka tumme upp på alla era bra inspel men här kommer en gemensam tumme upp 👍

Superbra tips! Tack!
Helt klart verkar ”användbart” och ”förbrukningsvaror” vara vad de flesta föredrar medan saker med storlek (kläder, hästutrustning) är på ”utelistan” hos flera.
 
Jag har inte hunnit trycka tumme upp på alla era bra inspel men här kommer en gemensam tumme upp 👍

Superbra tips! Tack!
Helt klart verkar ”användbart” och ”förbrukningsvaror” vara vad de flesta föredrar medan saker med storlek (kläder, hästutrustning) är på ”utelistan” hos flera.
Hej, jag förstår att frågan är goodiebags-bags men jag tycker det är ett otyg att det finns. Har du överhuvudtaget något ansvar för miljökostnaden när du skaffar grejor och delar ut till folk som i många fall går direkt till soptunnan?

Varför har det blivit vanligt med goodiebags-bags till folk som har allt?

Jag tycker att du ska ge pengar istället för grejor som förstör miljön.
 
Är man bekymrad över miljöpåverkan kanska man ska fundera på om man verkligen ska packa in ponny och ungar och med bil åka till en tävlingsplats där kanske ett större antal gjort samma, 😉.
Goodiebag, med strumpor, godis samt ett silversmycke är nog det roligaste hederspris vi fått under ponnytiden. Det sämsta var nog tre toalettrullar samt en väggkalender där halva året redan passerats.😂
 
jag gillar glansspray och hästschampoo och sånt. Även höpåsar och tvättsvampar är bra, fast jag tyckte det var lite tråkigt när jag fick det. Helst skulle jag undvika schabrak med sponsorlogga, har lite för många.

Sämst pris var nog ett bröd från det lokala bageriet (är glutenintolerant). Oväntat bra var kläder som jag vann på en ponnytävling -99. Det var ett set med BH och trosor som faktiskt passade och som jag använde massor. Och en T-shirt (allt från Björn Borg) den brukar min systerdotter sova i hos mig när hon är på besök. Men då tror jag att tävlingsledaren valde ut priser när hon såg att jag var på väg att vinna.

Jag tycker också att det har varit bra att få välja pris, jag vet inte hur många boots vi har vunnit som varit för små. För två år sen hände det tre tävlingar i rad 🙄
 
Mitt bästa hederspris var när jag som 11 åring på b-ponny vann inträdesbiljetter till ett badland (fungerade ju i och med att det var en lokal tävling).
 
Gillar själv att välja från ett prisbord.



Hink med bra att ha grejor, kan vara puts eller pälsvård, något till ryttaren, grimskaft och annat lite blandat. Sånt som går åt, som passar de flesta.

Fruktkorg
(jag var på tävling och tävlade för dagen den högsta klassen av fyra. De tre första vinnarna fick en stor fin fantastisk fruktkorg med godis frukt och dryck o smått o gott. Jag vann den fjärde klassen och fick en tantväska(som min farmor fick i julklapp sen)..... Besvikelsen!

Gillar att vinna blommor 😄😎

Grillbesticken är välanvända fortfarande!

En spånbal, annorlunda men uppskattat.

En säck med morötter.

Finare choklad/godis eller iaf choklad/godis snyggt egetförpackat.

Hade ett företag i trakten med köksutrustning som gärna sponsrade med priser. Det var popcornmaskiner och annat liknande som var väldigt uppskattat. Även bestick/glas/karaffer odyl.
 
Skötselprodukter som flugspray, glansspray, lädertvål osv.
Annars gärna en träning. Här finns bomträningar gruppvis. Det hade jag velat delta vid.
 
Det bästa jag vunnit var en portmonnä i skinn med bygel och mellanvägg. Den hade jag många år och saknade den mycket när jag blev av med den.

Har inte tävlat häst på väldigt många år, men på hundtävlingar får man ofta välja från ett prisbord och det gillar jag. Men de priserna kostar inte på långa vägar så mycket som hästtäcken etc
 
Hej, jag förstår att frågan är goodiebags-bags men jag tycker det är ett otyg att det finns. Har du överhuvudtaget något ansvar för miljökostnaden när du skaffar grejor och delar ut till folk som i många fall går direkt till soptunnan?

Varför har det blivit vanligt med goodiebags-bags till folk som har allt?

Jag tycker att du ska ge pengar istället för grejor som förstör miljön.

Om du menar hederspriser så är det ju allt som oftast att man fått en sponsor som ger priser.

Själv upplever jag att det oftast är lättare att få sponsring av produkter än pengar då det är ett bra sätt för många företag att marknadsföra sig. Ska man ge tillbaks startavgift behöver man ha en sponsor som sponsrar ekonomiskt för att det ska vara ekonomiskt lönsamt. Men ja absolut att det många gånger kan va bättre för de tävlande att få tillbaks startavgiften än något man inte vill ha. Som hobbyryttare räknar jag inte med att mitt tävlande ska gå plus eller att man ska få dyra fina hederspriser utan jag är glad att det finns arrangörer som anstränger sig och gör bra tävlingar för det är mycket jobb. Något jag uppskattar är fina rosetter
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 642
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp