Bra mat att köpa med sig från matbutik?

cherie

Trådstartare
Ska besöka en vän som fått bebis nu idag, det blev bestämt väldigt hastigt och vi bor i olika städer så jag hann inte laga lite mat som jag hade tänkt mig. Istället får det bli nödlösning och köpa med mig lite mat från matbutik - men vad ska man köpa? Mackor man grillad kyckling och annat smått och gott? Vill helst att de ska vara lite matigare liksom...

Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag tänkte också på plocka-själv-sallad, som Kethets skrev. Annars tycker jag grillad kyckling lät bra och gott =) Med potatissallad till kanske och så något gott bröd från affärens bake-off kanske =)

//r

Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag älskar att köpa mat i delikatessdisken på matburiker :D Om du åker förbi en matbutik som har sådan vill säga. Köp t ex rökt makrill, räkor, aioli (fast det kan man lätt göra själv), lyxig potatisgratäng på lösvikt, en bit lax, painriche, någon god ost och så lite grönsaker och vindruvor. Det brukar inte bli dyrt heller, ta lite av varje istället. Rökt makrill t ex räcker med en att dela på om man köper räkor och annat också.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 541
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 572
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Härnösand
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Tips på Fiskmiddagar