Bra köp tro?

Maléne

Trådstartare
Sitter och funderar på att köpa ett litet körpaket innehållande denna rockard

Och denna sele

Vad tror ni om det?
Får man säga företag så ni kanske kan kolla lite mer på grejorna och se om ni kunniga tycker att de är värda sitt pris? Om inte vad rekommenderar ni istället isåfall? Grabben är 94cm hög och behöver ha minishettis på iallafall selen. Jätte tacksam för råd och hjälp.

Sv: Bra köp tro?

Det kostar 7100 (ingen frakt tillkommer då jag bor ca 1mil därifrån ;) )fram till 1/9=brådis;)
+ att jag får köpa en svängd el collar brösta med.

Finns det bättre alternativ i samma prisklass ungefär?

Man får skriva ut hela namnet på företagen. Det blir bara konstigt när man sätter en massa stjärnor emellan.

Rockarden borde väl vara hållbar? Skulle hellre ha en i stil mot maraton men dom är ju jättedyra :( och det har jag inte pengar till tyvärr:( någon som har/vet någon som har denna rockarden?

Har sett dom och de verkar helt ok, har inte någon själv men har tittat på en av samma märke. Valde bort den pga den var lite nätt för en Nordsvensk men helt klart en trevlig rockard till en mindre häst/ponny!

Du kan ju köpa maratonvagn senare när du har råd :)

Ja kanske det och när jag vet att vi båda trivs med körningen ;)
Låter kanon, kanske ska passa på då :)

Jäboruder har annars en Roslagsrockard för 6500:- med räntefri avbetalning. Mer kvalité för pengarna!

Har sett den med :) är dom mycket bättre? Kommer antagligen aldrig tävla, kör på grus, asfalt men kommer bli mycket skogs/åker-vägar med. Kommer nog köra med hög intensitet när han väl kommit i form ;).
7100+collar el ergonomisk brösta blir runt 9000kr och det är redan mycket pengar för min del :(

Sen gillar jag att det är stoppat och klätt säte på den andra, är det en fördel med broms? Usch vad svårt det ska vara, vill ju ändå veta att den kommer att hålla för mina behov, kommer ha med min dotter under körningen.
Hur stor fördel är det att man sitter högre på roslagsvagnen?

Jag hade hellre lagt 1500:- mer och fått en roslagsrockard. En ny roslagsrockard kostar 17.000. Den är svensktillverkad och reservdelar och service hittar du hos Tidaholmsvagnar som har tagit över tillverkningen. Den behåller sitt andrahandsvärde. Klätt säte är helt okej, men ofta sitter kusken på en kuskkil :) Jag tycker det är en ENORM fördel att sitta högt, jag klarar mig inte utan min kuskkil. Det finns ingen nackdel med att se fram, framför hästen och fram vid horisonten. Om det kommer en "fara" ser du den innan hästen. Broms till en rockard är defintivt inget nödvändigt. Däremot om det hade varit en tyngre, fyrhjulig vagn hade det varit schysst mot hästen att hjälpa den i nedförsbackarna.

Åh så svårt, har mejlat Anne och kollat lite med henne, får fundera och isåfall lacka den svart, snyggare ju ;) och så klä den isåfall och så får man väl köpa en kil i vilket fall, varför har man inte obegränsat med pengar :(

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 953
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej hopp! Jag sitter just nu o räknar ut en ny foderstat till hästen då vi fått nytt grovfoder med lågt protein innehåll. Hon har...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama