Bra köp tro?

Sv: Bra köp tro?

Spårvidden på Anns är 110.

Har ringt men svarar inte :( har lämnat medd, smsat och mejlat :) hoppas hoppas, tror du den ska gå att plocka isär? Hoppas hoppas :)

Gick tyvärr inte att plocka isär så får ta med släpet isåfall, tar ca 7h att åka t&r, undra om det ens är värt det? Det var en tjej före mig ändå så den åker säkert ändå :(

Aj då... Då var det kanske lika bra att skita i det. 7 timmar t/r är en bit med släp, det blir många penningar.

Ja måste ju vara en bra fördel med att man kan plocka isär den med, ett + om man senare ska sälja den med?

Ja lite väl långt och hon ville inte diskutera pris innan man är på plats, annars om hon hade gått med på säg 3500 så hade den ju slutat på ca 4200-4500 men men blir väl kvar på att vela lite till ;) frågat om Anns är delbar nu så får vi se?

Är ganska säker på att den är delbar :) Den modellen Ann har är senare än den i annonsen, och då tillverkade man dem så att man kunde ta isär dem och få i den i bakluckan på en kombi.

Den var delbar :) har frågat henne nu om det möjligtvis går att sätta på cavalettins medar på den ;)

I lägsta klassen LB finns det inga krav på någon viss spårvidd. Det är dock bara en clear round, så vill man "tävla på riktigt" måste man köra LA eller högre och där är kravet minst 125 cm spårvidd.

Svårt detta :(

Tror jag tar cavalettin, ska åka och kolla på dom hos ädelssons så får vi se sen :(

Cavalettin är trevlig :)
Jag har Sport editionen, köpte den för 1½ år sedan och har aldrig ångrat köpet. Den enda nackdelen med vagnen som jag kunnat hitta är att den inte är godkänd för tävling. Bortsett från den saken så är den skön & stabil att åka i, lätt att lasta i transporten samt praktisk med förvaringsmöjligheten under sitsen.

Okej funderat på den med, ska kika på dom och se om den är värd de extra pengarna ;) vad är spårvidden?

Spårvidden på den är inte bredare än standardcavalettin, ligger runt 93cm har jag för mig. Det som gör att den (för mig iaf) är tveklöst värd de extra pengarna är fjädringen. Standard har bara fjädring med spiralfjädrar under sitsen, sporten har både bladfjädring i chassit & gasdämpare mellan axel & säte.
För mig som har nack och ryggskador var det avgörande med en bra fjädring.

Trots den smala spårvidden så måste jag säga att den överaskar vagnen med att vara stabil, jag har kört i full fart över stockar & sten samt i full fart runt koner i precision utan att ens märka en endaste tendens till att vagnen skulle tippa över.

Här är jag och min röda dragster i full fart runt konor :) :
933894_10151558986371158_375827503_n.jpg

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 953
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej hopp! Jag sitter just nu o räknar ut en ny foderstat till hästen då vi fått nytt grovfoder med lågt protein innehåll. Hon har...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama