Is
Trådstartare
Men alltså, va? Varför vill du "inte få det att låta som att dom lurat" dig när du visste att de gjort det? Om jag köpt en hund till avel och uppfödaren medvetet sålt mig en hund som inte går att använda till avel hade jag varit vansinnig!! Både på mig själv som inte varit mer noggrann och med uppfödaren som är en rövhatt. (att man aldrig vet om hunden går att använda till det är en annan sak, här visste hen ju att hunden inte går att använda till det!) Och varför är du så mån om att ha kvar en god relation med en sådan uppfödare? Och varför tar du en sådan diskussion på fb-chatten??
I övrigt beklagar jag all otur med valpen, och jag förstår att du inte vill lämna tillbaka den vid det här laget.
Därför att jag inte viste om dom faktiskt lurat mig, papperna är prickfria och inget talade för att dom viste om bråcket (hade veckan innan rekommenderat mig att ta en extra avelsförsäkring och tänkte ju själv använda hunden i avel).
Hur menar du att jag skulle ha varit mer noggrant? Jag köpet valp efter hundar som är besiktad UA och klarat rasens hälsotester. Valpen själv är besiktad UA. Och uppfödarna är en erkänd kennel som tillhör en av de störta och aktivaste just nu i Sverige?
Jag kunde visserligen ha farit de 200 milen för att kollat på valpen men hon var redan leveransklar när detta bestämdes och hunden leverardes sedan hem till mig av olika människor (uppfödare 1 körde henne till uppfödare 2 som körde henne till mina föräldrar där jag sedan hämtade henne)
Att jag frågade om det på FB var en ren tillfällighet men som jag inte tror gör verken från eller till.
Jag vill ha kvar relationen med uppfödarna därför att för mig är det trotsallt värdefullt att fara på kennelläger mm