Bra bok om körning

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Vi har just börjat köra med vårt kallblod, han är inkörd sedan länge så vi är nya men inte han ;) Det går bra så här långt men ju mer man sätter sig in i körningen destomer vetgirig blir jag. Skulle vilja ha era bästa tips på böcker, video eller dvd om körning.

lukaskor1.jpg

Dottern Cornelia kör och Maud Lukas uppfödare åker med...

~Ingrid och Lukas

Sv: Bra bok om körning

Tack, rusar dit och beställer dem på en gång. Har du några tips på en dvd eller video?

~Ingrid

Du får samma svar där, Anders Eriksson har filmer om körning Från koja till slott... Skall finnas via granngårn och sånt tror jag. Jag har köpt dem direkt via honom eftersom att jag kör hos honom...

Den filmen är riktigt intressant tycker jag, där tar de upp många olika områden inom körningen. Hans film om tömkörning är völdigt bra också, om du är intresserad utav tömkörning dvs.

Han har gjort andra filmer med, om sadling, betsling, hovvård, och hästhållning. Ett plansh system och en broshyr har nyss kommit ut. Nu håller han på med en bok.

Denna "Guru" tjänar pengar gräs tydligen..vad är nästa steg..?
En A. Eriksson-docka som man kan trycka på magen :D

Vilken typ av körning vill du ägna dig åt? Det finns fler bra utbildare inom körning än A. Eriksson. (som givetvis är jätteduktig)

Mitt råd är att gå in på www.skogshasten.com
Klicka på "Utbilning".
Där kommer det upp en massa olika namn som kan ge råd (och lektioner om ni bor nära) ..både privata råd och tips om böcker osv..

OBS! Det är majoriteten av utbildare som INTE kör i skogen...

Hej!

Har bara sett en film och den var rätt bra fast jag tyckte det gick lite snabbt det han gick igenom. Sen tyckte jag har inte riktigt förklarar varför! Det är han lite dåligt på i häftena också. Men det är nog bara jag som undrar varför allt är som det är! :D Jag har nog inte lärt mig att allt inte behöver en förklaring! :o :D
Jag såg filmen Körning från koja till slott. Börjes säljer Anders filmer på DVD!

Länk till Börjes (Klicka på Nyheter länst upp).

Mvh Lisa

Tack för svaren. Jag ska investera lite i böcker och dvd så får vi se vart jag hamnar. Det är endast hobbykörning jag är intresserad av. Vi har loksele och rockard.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 457
Senast: Ceta
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 509
Senast: Motacilla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar