B
BeastieBabe
Sv: bra att avla på?
och då kanske jag har feltränat min hund till att flytta på sig automatiskt när han står ivägen men har det med generna att göra? kommer avkommorna att ha lätt för att lära sig "krypa" på kommando bara för att min hund har det?
såg att du inte läst hela trådenoch den sk avreageringen som "inte skedde" kan ha varit något helt annat, han kan alltså bara ha flyttat på sig för att barnen ville gå där han stod, det är ändå 7 år sedan det hände..Geezer skrev:Fast det folk försöker förklara för dig är att eftersom din hund har anlag för rädslor så kan avkommorna bli ack så hetsiga. Det vill säga pudlar som bjäbbar på andra hundar ute på stan, på barn som de är rädda för och i alla andra situationer som de är rädda. Att din hund är lugn och foglig innebär inte att avkommorna blir det, speciellt inte när vi vet att det finns rädslor och skygghet i släkten.
och då kanske jag har feltränat min hund till att flytta på sig automatiskt när han står ivägen men har det med generna att göra? kommer avkommorna att ha lätt för att lära sig "krypa" på kommando bara för att min hund har det?