AraSlei
Trådstartare
Ladda gick BPH förra veckan, och jag kände mig väldigt nöjd med dagen och tyckte att resultatet speglade den bilden jag fått av min hund. När jag fick ut diagrammet på avelsdata så kändes det dock inte som att det stämde överens med vad beskrivaren sagt till mig efter testet?
Det allra mesta stämmer helt klart överens med min bild, men sedan finns det en stapel vid "Hotfullhet Överraskning" som har skjutit iväg jättehögt och jag vet inte varför? Hon hade 0 på aggressivitet rakt igenom. Varifrån kommer femman på den stapeln?
Hon fick dessutom superflott kritik av bedömaren;
”Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund.”
Laddas siffror:
Moment 1: Främmande person
Glad i människor 3
Trygg 2
Moment 2: Föremålslek
Energisk 4
Lekfull 4
Moment 3: Matintresse
Energisk 3
Moment 4: Visuell överraskning
Trygg 3
Nyfiken 3
Arg 0
Moment 5: Skrammel
Trygg 4
Nyfiken 3
Moment 6: Närmande person
Glad i människor 2
Trygg 3
Arg 0
Moment 7: Underlag
Trygg 4
Moment 8: Skott
Trygg 4
Över alla moment
Ljudlig 0
Positiv attityd 4
Energisk 3
Arg 0
Om någon vill kolla på protokollet har hon regnr; SE32297/2013
Det allra mesta stämmer helt klart överens med min bild, men sedan finns det en stapel vid "Hotfullhet Överraskning" som har skjutit iväg jättehögt och jag vet inte varför? Hon hade 0 på aggressivitet rakt igenom. Varifrån kommer femman på den stapeln?
Hon fick dessutom superflott kritik av bedömaren;
”Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund.”
Laddas siffror:
Moment 1: Främmande person
Glad i människor 3
Trygg 2
Moment 2: Föremålslek
Energisk 4
Lekfull 4
Moment 3: Matintresse
Energisk 3
Moment 4: Visuell överraskning
Trygg 3
Nyfiken 3