PrinceFair

Trådstartare
Nu har Boxholm kommit med sina startlistor inför helgen :) är det någon mer än jag som ska dit?

Jag och kamel startar lätt klass, har precis ordnat med uppstallning natten före då det skulle ha blivit en hiskeligt tidig morgon annars :crazy:

Blir första gången i Boxholm för oss, ska bli skoj att se en ny bana :)

Sv: Boxholm!

En av mina ponnyer ska dit med sin nya ryttare, ryttarens syster ska också starta. De rider Lag-DM så det blir spännande :laugh:
De är på träningsläger nu fram till tävlingen så vi hoppas att de är i fin form :laugh:

Jag ska dit. Blir första tävlingen sedan våran lilla "incident" förra månaden. Rider allra sist i lättklassen :D

Inte varit i Boxholm sen i början av min karriär och då tog det tvärstopp ute i terrängen (med gammelgubben på den tiden) och han skickade av mig utför ett nerhopp :grin:

Såg precis att min hästs enda halvbror i Sverige ska starta *-iga också, riktigt fin häst, gillar hingsten dom är efter, blir kul att se den igen (båda importerade från uppfödaren i Tyskland).

Nice :D då lär vi ju ses :)

Jag lade faktiskt märke till att din och Luddes häst hade samma pappa, ska bli kul att se - har ju inte sett ngn av dem irl tidigare.

Tja, båda är mörkbruna och ena jävlar på att bocka om dom sätter den sidan till :angel:

Skillnaden är väl att min är senare tagen och nästan en decimeter mindre :p

Nu blir det inget Boxholm för oss ändå :(
Pålle har kliat sig och skurit upp ögonlocket på en typ krok i boxen, så nu är han sydd en massa - så det blir varken mantorp eller boxholm...
tråkigt, men å andra sidan får man ändå glädjas åt att det andra gången på 6 år man behöver ta ut en veterinär...

Ja, ögat är helt och fint och ögonlocket såg riktigt bra ut idag. Var en jättebra sommarvikarieveterinär som var van att sy smådjur som sydde ihop det riktigt noga :) tur i oturen.

Usch och fy. Funderade på var du var faktiskt, såg ingen kamel så långt ögat nådde :angel:

Vad bra att det ser ut att läka ihop fint iaf, krachade tävlingsplaner pga onödiga skador har jag fått lära mig allt om iår :crazy:

Lilla pållen skötte sig finfint iaf, gick sin bästa dressyr hittils iår (om man bortser från de små bocksprången i ena ökade galoppen :angel: ) men blev tyvärr långt ifrån bedömd därefter. Antar att domaren inte hade ett gott öga till små bruna hästar :p

Hoppningen nollade han men det var med nöd och näppe. Bommarna klonkade både här och där men låg kvar. Terrängbanan var mycket fin och precis lagom för en lättklass, pållen var vinglig och bettede sig som den unghäst han egentligen är men skärpte till sig väl inne i skogen och var nolla över hinder. Red dock långsamt och fick 16 tidsfel (trav ner till båda vattnen och gasade inte inne i skogen).

Blev iaf en godkänd klass till för kval.

Är detta möjligtvis du? (Om det är det hoppas jag du inte har något mot att jag lägger upp bilderna :p )

09-02.jpg

09-03.jpg

09-01.jpg

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 258
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar