Boxholm / Trossnäs

Sv: Boxholm / Trossnäs

Salonikel skrev:
synd! tar du DM i år istället då?

får väl se....lutar åt att jag rider seniorDM snarare, iaf om det går bra i enstjärnigt

Nu är jag anmäld till jsm i Trossnäs :bump:
Som tur var nollade jag terrängen i Trollhättan, så har alla mina godkända rundor :)
Fast får se om jag vågar mig runt banan, kan ju alltid byta ner mig.

Anna Hassö hamnade precis bakom mig i Trollhättan :D :banana:
Fast det berodde nog kanske inte på att Sigge o jag var ooootroligt bra, utan att Anna hade en dålig dag kanske. :angel:

tio-i-tre skrev:
Var i Boxholm för typ 3 år sedan då min dotter red lätt klass på D-ponny. Häst debutant gick på samma bana. Jag tyckte banan var svår och det var många som hade problem. Mkt ut och in i skogen och rejält kuperat. Vattenhindret kommer efter en nedförsbacke och om jag minns rätt var det ganska brant uppför direkt efter. I ponny-lättklassen ingick även trappa.
Dessutom tyckte jag inte att hoppbaneunderlaget (på ett fält) var särskilt bra.

så det var ingen trappa i deb. häst i boxholm asså?

Så, du är anmäld till Boxholm nu, det lutar starkt åt att du får en hinknisse med dig dit :D

Murray skrev:
Anna Hassö hamnade precis bakom mig i Trollhättan :D :banana:
Fast det berodde nog kanske inte på att Sigge o jag var ooootroligt bra, utan att Anna hade en dålig dag kanske. :angel:

Tjusningen med denna sport. Alla blandade. :D
De duktiga med unghästar/nya hästar blandas med de vanliga ryttarna. :angel:

SweetSelene skrev:
Så, du är anmäld till Boxholm nu, det lutar starkt åt att du får en hinknisse med dig dit :D

Det låter bra det, nu ska bara den där j*kla hästen bli ohalt också :mad: Får se hur han ser ut idag, kanske man kan få Lolle att slå på en sula :angel: eller inte...

Ja... Han är öm i en sula, men han blir nog bra till trossnäs. Ska kolla honom idag, annars får väl husse trolla lite (han är hovslagare).

Idasagare skrev:
Tjusningen med denna sport. Alla blandade. :D
De duktiga med unghästar/nya hästar blandas med de vanliga ryttarna. :angel:

Ja visst är det! Viktoria Karlebäck (stavas :crazy: ) var också där, Nilspetter Eng, två juniorlandslagsryttare mfl. Fast antagligen är det väl deras 10:ende häst som får skutta dom här klasserna (om ens det ;) ) eller så rider dom någon annans häst (ja, unghäst kanske :D ). Fast man kan ju ändå inte låta bli att känna sig lite duktig :angel:

Murray skrev:
Fast man kan ju ändå inte låta bli att känna sig lite duktig :angel:

Klart DU ska känna dej duktig! :bow:
Just då var du och din häst bättre än t.ex A och de hon red :banana:

Idasagare skrev:
Klart DU ska känna dej duktig! :bow:
Just då var du och din häst bättre än t.ex A och de hon red :banana:

Tack! Vad snäll du är! :bow:
Ska strax ned o klappa lite på hästen, det är han som styr runt mig. :angel:

vi får väl hoppas att det är du som styr runt honom.....;)

Jag kom femma, o det var väl kanske 50 startande. Dressyren på 52,1 och ett pet (hm.. om man nu kan kalla det pet, rev hela hinderstödet på vägen när jag ändå höll på :p ). Hade lite oflyt första fyra hindrena sen gick det bra. Terrängen var han jättefin, bara styra och hålla i sig :angel: Fick 1,2 för tiden (lite långsam), men det var bara 2 i hela klassen som klarade tiden. Tyckte banan var antingen uppåt eller neråt eller sne :D Sammanlagt blev det 57,3
Pappa fotade som en galning, men värsta proffskameran, ska höra om han kan skicka några bilder :)

Salonikel skrev:
Blir inte förvånad om ni står på prispallen vid SM! :D

Hjälp, du får inte ha såna höga förväntningar på oss, jag kommer säkert fega ur. Om inte för terrängen så blir det väl banhoppningen eftersom deras bana är så dålig o hoppningen är ju inte sigges *host o harkel* bästa gren. :angel:

Kul att det går bra för er!! Nä hoppningen har väl aldrig varit Sigges bästa gren men å andra sidan så har C varit rätt nervös jämnt inför det så det kan ju faktiskt spela in lite oxå.

52 straff i dressyren, det var rätt dåligt för att vara Sigge :angel:

Nä du står säkert på prispallen på SM :banana:

Lycka till!!!

fio. skrev:
Kul att det går bra för er!! Nä hoppningen har väl aldrig varit Sigges bästa gren men å andra sidan så har C varit rätt nervös jämnt inför det så det kan ju faktiskt spela in lite oxå.

52 straff i dressyren, det var rätt dåligt för att vara Sigge :angel:
Jo, det är iof väldigt sant, han blir ju bättre också. Har ju faktiskt bara haft 2 rivningar på 6 tävlingar, ett stopp också.
Höhö, jo kanske det, fast han var fin som vanligt. Fick två tjusiga byten vid E, fast domaren var snäll och gav oss ändå en 5:a. Fast det var väl det att hon var tvungen o spara lite på poängen, startande som nummer 26, o det var ju en hel del bra kvar :p (bra bortförklaring som alltid fungerar :angel: ) Fick en 8 på lösgjordheten, då var jag glad :D, o trevlig kommentar längst ner.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod