T
tant agda
Sv: Boxholm / Trossnäs
Trossnäs lättklassbana är plättlätt!
Trossnäs lättklassbana är plättlätt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilya skrev:Var länge sen jag red ft...
Boxholms bana är svår men rolig, mycket uppför/nerför, in och ut ur skog. Svåra vattenhinder om hästarna är ovana, brant nerför - vatten - brant uppför. Dressyren brukar vara på andra sidan av en träbro vilket kan vara lite av ett stressmoment om man har en lite fjantig häst
Trossnäs är rätt plant men de har byggt en lite kulle :smirk: hela terrängen går i en gles tallskog. Kan ju vara kul att åka dit eftersom JSM går den helgen.
Jag skulle nog vilja säga att Trossnäs är lättare än Boxholm, har alltid varit nolla i Trossnäs men har lite blandat resultat från Boxholm, allt från vinster till utvägringar/avfallningar
Vilya skrev:Det var länge sedan jag var där men om man är väl förberedd går det nog bra, det gäller bara att hästarna inte står emot vattnen när man kommer ner för backen men tar man det bara försiktigt så är det inga problem.
Berätta hur det gick när du har varit där!
Den * är den 'lätt'? Någon som vet hur den är jmfrt med Sydslätten, Gärds eller Valla? Lätt att hålla tiden? :smirk:tant agda skrev:trossnäs majtävling lätt klass red jag. banan var plättlätt och jättetråkig tycker jag (även om jag inte red hela...) sen va ju inte vädret det bästa så det gjorde ju inte intrycket positivare.....
jag ska iaf till trossnäs på midsommar! men då rider jag cnc*
Nelle skrev:Om du nu ska rida * i trossnäs kan du väl lika gärna rida JSM eller? Du är väl fortfarande junior? Enligt Murray behöver man ju bara vara kvalad till * för att få starta?
Är nu anmäld till Boxholm med, anmälde till lätt och om det känns bra i Trossnäs så byter jag till * då!
Anna_89 skrev:jag rider en häst som har gått **FT så han kan + att han älskar vatten.. men det är väll jag som är lite osäker.
japp, jag e junior i år och nästa...Nelle skrev:Om du nu ska rida * i trossnäs kan du väl lika gärna rida JSM eller? Du är väl fortfarande junior? Enligt Murray behöver man ju bara vara kvalad till * för att få starta?
Är nu anmäld till Boxholm med, anmälde till lätt och om det känns bra i Trossnäs så byter jag till * då!
synd! tar du DM i år istället då?men nästa år, då ar ska jag vinna JSM