Boxholm / Trossnäs

Sv: Boxholm / Trossnäs

Trossnäs lättklassbana är plättlätt!

Vilya skrev:
Var länge sen jag red ft...

Boxholms bana är svår men rolig, mycket uppför/nerför, in och ut ur skog. Svåra vattenhinder om hästarna är ovana, brant nerför - vatten - brant uppför. Dressyren brukar vara på andra sidan av en träbro vilket kan vara lite av ett stressmoment om man har en lite fjantig häst :banana:

Trossnäs är rätt plant men de har byggt en lite kulle :smirk: hela terrängen går i en gles tallskog. Kan ju vara kul att åka dit eftersom JSM går den helgen.

Jag skulle nog vilja säga att Trossnäs är lättare än Boxholm, har alltid varit nolla i Trossnäs men har lite blandat resultat från Boxholm, allt från vinster till utvägringar/avfallningar :bump:

är boxholm svår som 90 (häst) oxå?

Det var länge sedan jag var där men om man är väl förberedd går det nog bra, det gäller bara att hästarna inte står emot vattnen när man kommer ner för backen men tar man det bara försiktigt så är det inga problem.

Berätta hur det gick när du har varit där! :banana:

Vilya skrev:
Det var länge sedan jag var där men om man är väl förberedd går det nog bra, det gäller bara att hästarna inte står emot vattnen när man kommer ner för backen men tar man det bara försiktigt så är det inga problem.

Berätta hur det gick när du har varit där! :banana:

jag rider en häst som har gått **FT så han kan + att han älskar vatten.. men det är väll jag som är lite osäker.

Nu är jag anmäld till Boxholm i alla fall.

Salonikel, vi ses väll i Baståsen :) jag kom med :banana:

Var i Boxholm för typ 3 år sedan då min dotter red lätt klass på D-ponny. Häst debutant gick på samma bana. Jag tyckte banan var svår och det var många som hade problem. Mkt ut och in i skogen och rejält kuperat. Vattenhindret kommer efter en nedförsbacke och om jag minns rätt var det ganska brant uppför direkt efter. I ponny-lättklassen ingick även trappa.
Dessutom tyckte jag inte att hoppbaneunderlaget (på ett fält) var särskilt bra.

tant agda skrev:
trossnäs majtävling lätt klass red jag. banan var plättlätt och jättetråkig tycker jag (även om jag inte red hela...) sen va ju inte vädret det bästa så det gjorde ju inte intrycket positivare.....

jag ska iaf till trossnäs på midsommar! men då rider jag cnc*
Den * är den 'lätt'? Någon som vet hur den är jmfrt med Sydslätten, Gärds eller Valla? Lätt att hålla tiden? :smirk:

jag har ingen aning faktiskt....men Trossnäs har rätt bra underlag och det är väldigt platt på den banan så tiden borde inte vara ngt problem....

/agda - vars häst helst går i typ 550meterstempo jämt.....:crazy:

Nu gör ni mig nervös. Jag ska ju till Boxholm och göra min och hästens andra deb. Första blev ju pannkaka så jag hoppas rätt mycket på denna gången och vill inte höra att det är svårt, trixit och tittit... :crazy: ;)

Om du nu ska rida * i trossnäs kan du väl lika gärna rida JSM eller? Du är väl fortfarande junior? Enligt Murray behöver man ju bara vara kvalad till * för att få starta?
Är nu anmäld till Boxholm med, anmälde till lätt och om det känns bra i Trossnäs så byter jag till * då!

Nelle skrev:
Om du nu ska rida * i trossnäs kan du väl lika gärna rida JSM eller? Du är väl fortfarande junior? Enligt Murray behöver man ju bara vara kvalad till * för att få starta?
Är nu anmäld till Boxholm med, anmälde till lätt och om det känns bra i Trossnäs så byter jag till * då!

Man ska givetvis vara kvalad till * men man behöver inte ha startat en gdk * med samma häst . (Egentliga SM regler)

Anna_89 skrev:
jag rider en häst som har gått **FT så han kan + att han älskar vatten.. men det är väll jag som är lite osäker.

Då är det nog inga problem!

Lycka till alla som ska dit!

Nelle skrev:
japp, jag e junior i år och nästa...

rider tyvärr inte SM:et :( för jag åker med en kompis och hon rider den öppna. jävla SM-et går ju på tre dar :mad: och jag kan ju inte kräva att dom stannar en dag extra

men nästa år, då :devil:ar ska jag vinna JSM :D

japp debutanten går på söndagen.. synd då får jag inte se er..

Men vi ses väll i Baståsen :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod