Sv: Boxer-tråden!
Jag har också en och trots att jag tycker han är höjden av vidrighet (jag älskar honom ändå!) och ouppfostran så har jag flera gånger fått höra av andra boxerägare att han är så lugn och trevlig
.
Men han är ju en "problemhund" som när han var tio månader redan var i sitt femte hem.
Han kliade sig så blodet rann, drack litervis med vatten så han kissade ner sig av ren stress.
Han gick inte att ha i koppel för då bet han i ens händer och armar så jag i en veckas tid såg ut som om någon hade misshandlat mig.
Han gick inte att ha lös får då drog han, osv osv.
Har man inte jobb så skaffar man sig
.
Idag (ca 8 månader senare) är han en jättemysig hund som går fint i koppel med både stora och små. Han kan ha vattenskålen framme och kliandet är helt borta.
Det vi nu slåss med är hundmöten, där har vi ett riktigt problem. Men vi jobbar vidare och jag försöker att alltid ha med honom i situationer där jag vet att det finns mycket hundar. Detr har vi unvikit lite tidigare då vi haft så mycket annat att jobba med. Men skam den som ger sig.
Allting blir ju väldigt mycket svårare då han dessutom är döv. Tur att han iallafall är lika snäll som han är ful
.