Boxer-tråden!

Alfakrulls

Trådstartare
Tror inte de finns någon sån här tråd va?
Inte som ja hitta i alla fall..... :)

Ja, nu tycker ja vi samlar alla oss med Boxer i en å samma tråd, så vi vet vilka som delar våran
passion för denna underbara ras!

Så, släng nu in bilder, info, va ni gör med eran boxer/boxrar osv! :D

:bump:

Sv: Boxer-tråden!

Ja, jag börjar väl helt enkelt! =)

Har en boxer tik på 2 år, som lyssnar till namnet Buffa.
En go å glad boxer (ovanligt ;) ) som jag är så otroligt nöjd och glad över.

Det har inte alltid varit lätt men just nu går allting väldigt bra, och vi har fått så bra kontakt med varandra.
Tränar bruks och lydnad med henne, å vi älskar att vara ute i skogen och spåra, men även uppletande är ju dunderroligt.

Nångång i framtiden hoppas jag att vi kan sparta appellen, å även LP1, men ja, vi får väl se.
Har inte haft intresset rikgit för å tävla förens nu, men det är väl för att allting går väldigt bra nu!

Ja, här e hon, Buffa!!
DSC_0027-1.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0044-2.jpg

DSC_0034.jpg

buffan.jpg

DSC_0044-1.jpg

Nej, vad jag vet så är vi flera stycken här!

Jag har ju min älskade Doris som fyller 3 år i januari. Vi gör väl ungefär samma som dig och Buffa, samt springer en del på utställningar emellanåt. hon är världens goaste, gladaste och mysigaste tjej! :love:

Har inte tävlat något än och får se hur det blir i framtiden. Är själv inte jätteintresserad av tävlingar men vi tränar lite smått med sikte på LP1 och appellen. Nån gång :D

Bildbomb! Skit att jag aldrig lyckas få in några bilder utan bara länkar. Ni får hålla tillgodo ändå ;)

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715303.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715328.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715341.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715327.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715325.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id32715335.html

Åhh,den här tråden kommer jag att följa,jag ÄLSKAR boxrar! :love:

Funderade på en boxer förut,men hamnade hux flux med en blandras (dock 50% boxer! :D )men vet att min gammelmormor födde upp boxer när min mamma var liten,och när dom skulle dit och hälsa på så slogs dom nästan om vem som skulle gå in först,för den vart alltid attackerad,så ingen ville gå först! Och med attackerad så menar jag av pussar såklart! :D

Såg en liten boxervalp här för någon vecka sen som jag höll på att kidnappa nästan! :angel: Så jäkla söt!

Min blandis blir snart 8 år,men är lika galen och lekfull som våran 11 månaders staffevalp (om inte värre...:angel: ) Jag har insett att han aldrig blir vuxen,och har på något sett fått för mig att han ärvt det av just boxern.. :p

Jag har också en och trots att jag tycker han är höjden av vidrighet (jag älskar honom ändå!) och ouppfostran så har jag flera gånger fått höra av andra boxerägare att han är så lugn och trevlig:eek:.

Men han är ju en "problemhund" som när han var tio månader redan var i sitt femte hem.
Han kliade sig så blodet rann, drack litervis med vatten så han kissade ner sig av ren stress.
Han gick inte att ha i koppel för då bet han i ens händer och armar så jag i en veckas tid såg ut som om någon hade misshandlat mig.
Han gick inte att ha lös får då drog han, osv osv.

Har man inte jobb så skaffar man sig:o.

Idag (ca 8 månader senare) är han en jättemysig hund som går fint i koppel med både stora och små. Han kan ha vattenskålen framme och kliandet är helt borta.

Det vi nu slåss med är hundmöten, där har vi ett riktigt problem. Men vi jobbar vidare och jag försöker att alltid ha med honom i situationer där jag vet att det finns mycket hundar. Detr har vi unvikit lite tidigare då vi haft så mycket annat att jobba med. Men skam den som ger sig.

Allting blir ju väldigt mycket svårare då han dessutom är döv. Tur att han iallafall är lika snäll som han är ful:love:.

Åhh,vad skönt att han blivit bättre! Usch,min var också 10 månader när jag tog över han,flyttat från sin mamma till en ny husse,från den husse in på jourhem,från jourhemmet till ny husse,från den hussen till jourhem,från jourhemmet till mig! :cry: Nu i år,dagen innan julafton,firar vi 7 år tillsammans! :love:

Han är lite fet,ouppfostrad som tusen,alldeles grå om nosen,kan inte bete sig,fiser och luktar illa,tar all plats i både sängen och soffan,rejsar repor i furugolvet, och alldeles,alldeles UNDERBAR! :love:

Nu ska jag inte kapa denna tråd mer,utan nu ska jag njuta av era renrasiga boxrar! :angel::love:

Nejdå, du är inte ensam! Det finns en äldre boxertråd, men den är nog rätt död.

Här kommer min:
Fyller snart 5 (omg!), men beter sig som värsta trotsiga tonåringen emellanåt. Lugnade sig lite efter att hon fyllde fyra, men känns smått omöjlig ibland (drar, glömmer lyssna, skäller åt dörrklockan, hoppar ibland på folk...) Vi tränar mest fältsök på skoj.

Nu ska vi äntligen börja gå kurs med en meriterad tränare, vi börjar på onsdag och jag är sjukt nervös!

IMG_3628-1.jpg

IMG_3906.jpg

IMG_3920.jpg

Och hon heter Keesha.

Och era är verkligen snygga! Måste sättra in mera bilder på min då jag har tillgång till den andra datorn som är full av bilder.

Senast ändrad:

Jag äger världens finaste idiot, som när jag inte använder det uttrycket går under smeknamnet Arwen. Hon är 2½ år gammal och vi har inte gjort mycket alls förutom ett par kurser när hon var 1, tanken var att hon skulle bli min brukshund och även ställas ut men mattes tålamod har inte räckt hittills. :angel:

Det har varit mycket blod, svett och tårar men jag skulle göra om det hundra gånger om! Hon är helt fantastisk och har verkligen ljusat upp min vardag sen hon kom in i mitt liv. Jag älskar båda mina hundar men den dagen det är dags för henne att vandra vidare så kommer en bit av mig att dö.

Lägger in lite fler bilder senare.

262624_10150201838606741_614471740_7571218_5126637_n.jpg

ahaa, bollmördaren! Min vovve fick en ny leksak idag. Efter tre minuter hade hon slitit loss ögonen och rivit loss huvudet på leksaksankan. Hon gillar (eller hatar?) ögon på leksaksdjur, dom ska bort!

Jepp! Jag köper nästan aldrig nya leksaker eller liknande längre, det är liksom ingen idé :crazy:, allting ska hon ha sönder till minsta atomstorlek och sen ska det gärna ner i magen. Hon lämnas aldrig ensam med leksakerna...

Keesha har ett Ior-kramdjur som är nästan lika stort som henne själv. Det får vara ifred och agera som kudde. Sen har hon en enorm häst som är mycket större som också får vara ifred. Ja, eller iblad drar hon iväg med den i örat, men den är fortfarande hel. Hon äter dock inte leksaker längre, och har egentligen mest sönder de som har ögon.:D

Sen ska favvoleksaken (svart gummispindel) eller bollen gärna med på promenad. Blir lite svårt att svälja med nåt i munnen, så hon dreglar hur mycket som helst då...

Fiiin!

Jag gillar verkligen Boxrar, men är inte säker på om jag skulle ha ork att leva med en. Känner mig osäker på om jag skulle ha tid/lust att aktivera den tillräckligt..

Tränar agility med en boxertjej, hon är hur söt som helst :love:

Det som är så bra med boxer är att de är väldigt duktiga på att aktivera sig själva... :angel:

Min uppfödare aktiverar sina med långpromenader och vanlig hjärngympa. Vi har bott i lägenhet innan och det var inga större problem så länge hon fick komma ut och röra på sig ordentligt. Just nu går hon mest och skrotar på gården och verkar trivas utmärkt.

Ja fysisk motion brukar inte mina hundar lida brist av. Har ju redan RR som är ett stort fan av att sträcka ut ordentligt varje dag.

Vi får väl se, någon dag kanske..

Min tror jag inte att det GÅR att trötta ut fysiskt. Visst, han blir ju trött, men får han sova 20 minuter så är det full fart igen och man tror han inte fått motion på flera dagar.

Får han däremot spåra eller leta efter barnen eller någon annan hjärngympa så blir han riktigt trevlig att umgås med i flera timmar efteråt.

Fast efter en hel förmiddag i stallet så är det skönt när matte tar en kaffepaus på kontoret!!

310196_10150288667921975_579191974_8157792_154560487_n.jpg

Annars sover han helst såhär:

Dieselsover.jpg

Jag har en fundering (ursäkta om jag kapar tråden lite), finns det olika linjer med olika "längd på näsan" bland boxeruppfödare?

Nej, det går nog inte att trötta ut en boxer med vanlig jogging t.ex. Men min blir också väldigt lugn efter att ha spårat lite. Det räcker med ett par korta spår så slappnar hon av.

Och ja, boxrar är väldigt duktiga på att sysselsätta sig själv :D Då min var litem drog hon ut blomjordssäcken över hela lägenheten. Skitkul.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 948
Senast: valpköpare
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: NOC14
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 814
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka