Boxer-tråden!

Sv: Boxer-tråden!

Jag har fått uppfattningen att det kan variera, men extremkorta nosar stöter jag sällan på. Kan inte riktigt säga hur det ser ut i utställningssammanhang men jag tror inte att det är så vanligt där heller längre.

Jag har en fundering (ursäkta om jag kapar tråden lite), finns det olika linjer med olika "längd på näsan" bland boxeruppfödare?

Jo det kan man väl säga att det finns! Mest "modernt" just nu verkar vara den kontinentala, mer mastiffliknande boxern...

Här kan du läsa lite mer om de olika typerna av boxer som finns

==> http://www.worldwideboxer.com/style.html

PS. Hej Frukten! Länge sen sist. Pussa Arwen från mig och (halv)syster Doris :)

Ja, jag tog en "liten" bukepaus... :angel:
Bra sida det där! Halvsyster Arwen ligger och tittar på South Park från sängen med matte just nu. :D Hon pussar tillbaka!

kl

Minns inte om jag satt upp de här bilderna tidigare, men whattahell...

229473_10150160488841981_729951980_6881479_3660203_n.jpg

222757_10150160488891981_729951980_6881481_7703224_n.jpg

303583_10150269026611981_729951980_7810884_52800737_n.jpg

ja, hon har nästan ingen nosrygg, utan bara en liten grop mellan ögonen och nosen. Nosen är i princip mellan ögonen. lol.

Kanske därför vi inte precis gör succe som spårare... :D

Fast då jag ser på dina bilder verkar din ha mycket längre nos än min. Keeshas nos ser längre ut på bilderna än vad den egentligen är.

Det blir massor med putsjobb (ögonveck och kring näsa) då hon är vit. Blir fula bruna fläckar.

Mamman har också rätt kort nos:
Vraiment10.08bs.jpg

Pappan också:
marzianoS.jpg

Sorry, bildbomb...

Senast ändrad:

Min har också bara en grop! Jag tycker aldrig jag ser en boxer som är lika intryckt som min men jag har ju egentligen aldrig tittat på dem innan Diesel kom in i mitt liv.
Här är han mer i profil, jag tycker också han ser längre ut på bild.

155759_468314271974_579191974_6118363_5452834_n.jpg

jodu, halvera noslängden på din så har du Keeshas noslängd. Borde mäta, bara för skojs skull...

*kl*

Puttar denna!
Någon som har färska bilder på sin kanske? :)
Jag hade med mig kameran ut i skogen förut men med två hundar och svampplockning glömdes det bort helt...

*kl*

Åh va trevligt å läsa å se alla era boxrar! =D
Ja, intressant å se hur de skiljer sig på alla nosar på de bilder alla lagt upp, ingen är den andra lik.

Lite bilder från promenaden igår!

DSC_0991.jpg

DSC_0989.jpg

DSC_0987.jpg

DSC_0974-1.jpg

Fullt Ös, medvetsslös! :love:

Wow, vilket ställe (och vilken hund <3)!

Har inga nya bilder, men igår var vi på vår första timme på hundskolan! Jättekul och intressant.

Vi började med klassiska "sitt", "ligg" och "kom hit". Inte för att hunden inte kan sitta, men för att det är lite svårt med koncentrationen med andra hundar runt omkring. Otroligt lärorikt, det där med hur man använder rösten och kroppen.

Kursen kostar ca 700kr för sex timmar, sedan en timme i veckan gratis i all framtid. Det kallar jag valuta för pengarna! Vi går igenom alla hundars hemmaproblem samt de kommandon som lärs ut på kursen. Och vi slutar inte förrän allt funkar! Garanti, liksom!

Var nyss ute på morgonpromenad med fickan full av korv. Tränade massor, och det gick superbra! Vi har haft lite problem med hundmöten, men idag hade vi inga problem alls. Ljuvligt!

Imorgon är det blodprov (hypo-/hyperthyreos?). Spännande

Tack för svaret. Anledningen att jag undrade var att mamma sa att hon träffat en jättefin hund som ägaren sa vad en långnosad boxer, tycker mig aldrig sett en boxer med lång näsa men allt är ju relativt antar jag.

kl

Handlade en sånhär idag:

30-9572.jpg

Kostade 79kr. Bra fickor att ha korvbitar, bajspåsar och dragkampsleksak i!

Hurtta har ju nåt liknande men de kostar en hel del mera!

Idag var vi på blodprov. Jag underade lite för mig själv hur det skulle gå till, men nemas problemas. Hunden satte sig (i min famn, som boxrar ofta gör...) och gav tassen åt tant veterinär. Viftade på svansen under hela provtagningen, men satt annars helt stilla. Kanske hon pumpade blod med svansen? :D

Hur funkar era hundar vid vetbesök? Min älskar kliniker och veterinärer, drar iväg mot dörren på parkeringen, njuter av behandlingen, tydligen också då det handlar om blodprov. Mediciner äter hon gärna, ofta rakt ur handen!

Eftersom Arwen blir överlycklig så fort någon ens tittar på henne och vill utforska nya miljöer lika snabbt som en speedad vessla så brukar det vara fullt upp. :o :D

Det är ju min syster som är vår veterinär och han älskar att vara på hennes gård så där är allt positivt. Dessutom är han en riktig Lopphund som älskar att man pillar på honom och det spelar ingen roll om man pillar i öronen eller mellan trapdynorna, bara man pillar!

Men att vara stilla är väl inte hans starkaste sida så det blir lite "undersökning i farten"!

*kl*

Idag tog jag med kameran på en kort tur. Tyvärr är hon tunn för dagen då hon snart ska löpa.

IMG_5902-Kopia.jpg

IMG_5903-Kopia.jpg

IMG_5913-Kopia.jpg

IMG_5916-Kopia.jpg

IMG_5919-Kopia.jpg

IMG_5920.jpg

(Synd på solstrålarna som gör huvudet oskarpt...)

Hon är väldigt söt :love:

Idag får jag labbsvaren, och så ska vi ju på hundskola också:laugh: Ska försöka ta lite bilder på nästa promenad

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
323
Senast: MML
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 949
Senast: valpköpare
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar