Bortlottad, vad har man för rätt?

Solvira

Trådstartare
Om man har blivit bortlottad, men inte fått nåt besked om det utan bara sett det på hemsidan (lista över bortlottade) och därmed inte ställt sig på nån reservlista, har man rätt att vägra starta i den klassen om man blir inlottad igen?

Jag håller på coh ringer och ringer för att få veta om jag ska starta första klassen eller inte... Det är ju lite skillnad på att starta kl 8 och 13, så jag skulle gärna vilja veta det, men jag får inget svar. :crazy: Så vad har man för rättigheter om det gått till såhär?

Sv: Bortlottad, vad har man för rätt?

När jag har blivit bortlottad så har dom bett de som inte vill stå på reservlista att kontakta klubben, kommer man med då är det ju som vanligt.

Om du blir inlottad i första klassen så måste du väl bli meddelad "personligen" i GOD tid innan, annars kan du ju inte behöva starta. Vet dock inte om det står reglerat nå'nstans, bara min personliga åsikt (och lite bondförnuft!).

Jag pratade med dem i morse och de hade inte för avsikt att lotta in folk i klasserna..

Nähä, då vet man det. Jag är lite irriterad över att jag ringt alla tre numren som finns flera gånger och ändå inte fått nåt svar. :mad:
Men då vet jag ju det i alla fall... Skönt för att slippa stressen ifall det skulle hända att man blev inlottad alldeles för sent, men surt för att jag faktiskt anmälde mig dit för att rida två klasser... Man gör ju det av en anledning. Om de planerar att göra så i framtiden också, så kommer jag inte att anmäla mig. Jag vill kunna rida de två klasser jag anmält mig till om det finns plats!

fio> De gånger jag har blivit bortlottad förut så har de gjort som så att de kontaktat mig och sagt det, och upplyst mig om att ifall jag vill kunna bli inlottad måste jag höra av mig och ställa mig på reservlista. Är det inte så det vanligen brukar gå till?

Är också irriterad över det!!

Hur som helst så ses vi imorgon.. Jag börjar ångra mig. :p

Lycka till båda två!
Salama, SMSa mig efteråt så att jag får veta hur det gick för dig och Viveca. ;)

Kan inte du också klaga över att de inte följt TR och lagt ut en riktigt startlista? Så att de verkligen får höra att de gjort fel... Jag är jätteirriterad faktiskt och kommer bojkotta dem framöver. :p

Och inte då! Det kommer gå finfint. Rid som du gör hemma bara och se till att ha roligt. :)

Salinero> Det lär jag behöva. Håll tummarna för att jag kommer ihåg hur man rider! ( :angel: )

Gaah, jag är sjukt irriterad över allting!!!

1. Inga riktiga startlistor
2. Ingen tid för när andra klassen skulle börja
3. Ingen i sekreteriatet och ingen hjälp att hitta ngn när jag frågade
4. Fick inte rida in på banan i pausen, vilket jag förstår, men sen när jag rider in på banan får jag inte ens rida ett var runt staketet innan hon blåser. Alla andra jag såg hann rida MINST 2-3 varv. :confused:

Jag bojkottar också!!

Hur gick det för dig idag?
Vilken dag ska du rida på 4 Ben?

Ja, det var dåligt skött faktiskt... Men det var tyvärr inte bara sista tävlingen där för oss, utan sista tävlingen säkert för i år, minst.

Det gick sådär. Han gillar inte platsen och blir stark, eller står emot till max. Fick 61% ändå, vilket jag är förvånad över. Men å andra sidan verkade hon vara snäll med poängen...

Härligt! :)

Min häst satsade som sagt på staketet ett antal gånger. :p

Men vad säger du? Varför det?

Min häst satsade på mitten istället. :angel: Han brukade inte vara kinkig, men han gillar verkligen inte det tävlingsplatsen. Fast i dagens hetta förstår jag honom! 30 grader varmt, gassande sol och ingen vind som kan komma in där! Usch.

Jag har ingen som kan skjutsa mig. Min pappa och jag hade ett -jättestort- gräl imorse, det var ett under att vi kom iväg på dagens tävling.
Det här brukade vara vårt gemensamma intesse förut, hästarna, men det är det tydligen inte längre.

Men usch vad tråkigt.. Du tror inte att det går att lösa då?

vad tråkigt :( du har ingen kompis som kan skjutsa dig? jag ska börja träna på å köra med släp, så förhoppningsvis kan jag det snart. jag kan gärna skjutsa dig nån gång :laugh:

Jag tvivlar på det... Jag har under de senaste två åren fixat allt själv, det enda han behövt göra är att komma ut och koppla på och åka iväg med oss. Men han vill liksom inte komma iväg, vi är alltid minst en halvtimme sena och det är inte kul... Jag blir väldigt stressad av det, trots att jag själv är ute i god tid, och kan bli otrevlig. Jag får strunta i lunch ifall det är en sen start, för annars hinner jag inte göra i ordning oss så att vi inte kommer iväg. Och han förstår inte detta, och därför funkar det inte.

Den enda jag känner kommer nog själv börja tävla snart med sin unghäst... Men då andra klasser än oss. Så det går inte heller ihop, tyvärr.
Det vore ju jättesnällt. :) Men samtidigt så tycker jag det känns taskigt att be nån som knappt känner mig om en sån sak. Jag hoppas på att jag själv kommer ha råd att ta körkort snart.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: svea
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 033
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar