• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zykk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 794
Z

zykk

Funderar på att åka med familjen när de ska till släktingar i nybro i helgen. Men det enda som gör att jag vill med är att jag vill till börjes. Tänkte höra hur stort utbud de har egentligen, har aldrig varit där. De har väl en del märkesgrejer också vad jag förstått? Har de alltid det, eller är det tillfälliga varor som kommer in? Funderar på om det är värt det... Nån som har koll?

Sv: Börjes

Jag tycker faktiskt att de har ett ganska stort utbud! Vissa märkesgrejorhar dom hela tiden, typ eskadron och sådana. Kolla på hemsidan www.borjes-tingsryd.se så får du ju ett hum om hur stort utbudet är! :)

Ja, jag har kollat där, men undrar mest om de har varor utöver hemsidan

Jag har varit där en gång och shoppade i hjäl mig.. mkt bättre saker på plats, bra utbyd av skydd osv.. värt ett ebsök då det har mkt mer märekes grejer i butiken än i tidningen.. även bra med sadlar!!

Om du aldrig har varit på Börjes så är det värt det.
Även om du förmodligen kommer tycka att butiken inte var så stor som du trodde eller att de inte hade så mycket saker som du hoppats på.
Bara att få känna stämningen i lilla Tingsryd är ett tillräckligt skäl för att köra en omväg.
Alla gamla hus, för att inte tala om räkmackorna på fiket och kaffet för ett par kr..
Kör dit!!!

Vi åker en gång om året...tradition liksom!!!
Och det ÄR helt klart värt det.....
Börjes har ju även en leksaksbutik och en med kläder och prydnadssaker och sånt och det är billigt det med, så se till att du har gott om plats i bilen :angel:
Och fikat är superbilligt, en ostfralla 4.50 och köp i korvkiosken som ligger mellan mataffären och hästaffären för den är Börjes den oxå.
Jag köpte en 130 g ostburgare med bröd och en pucko och pommes stripes med räksallad för 38 kronor.....fy vad mätt jag blev!!!!

Visst är det mysigt :love:
Jag har ju bara lite mer än 6 mil dit så ibland blir det täta besök ;)

Är där nästan var o varannan vecka..=) Men de har mer i butiken än vad som finns på hemsidan. Mer märken o annat kul. Tycker absolut att du ska åka dit om du kan. Säger som de andra, FIKA!! Billigt o supergott!

Är oxå rätt ofta på Börjes (har t o m jobbat där!) :D Bor strax utanför, så man har ju nära o bra.

Börjes är ju så mkt mer än bara hästaffären, de har en leksaksaffär, stallbacken, korvbod, nyutbyggt varuhus med bl a kiosk, cafeteria, livsmedel, textiler, kläder, verktyg, köksgrejer o mkt mer + ett nyss nerbrunnet lager (anlagt, otäckt) :crazy:

Tycker absolut du ska åka hit, de har så mkt mer saker i affären (+ stallbacken såklart). En del saker tar de bara in tillfälligt, ex en del märkesgrejer där de kanske inte tar in alla storlekar, modeller och färger.

Om du kommer på vägen från Nybro så får du kolla in travbanan, den ligger på vänstersidan strax innan du kommer ut på väg 30,som går genom tingsryd. Om du kör på väg 30 o svänger mot Linneryd inne i samhället, så kommer du förbi Börjes postorder. Står Börjes på byggnaden.

Kan försöka ge dig en överblick av vad som finns i hästaffären:
*shabrak - mkt mer än i katalogen, finns alltid miashabrak (allround 300 kr, hopp 258 kr) o polypads. Nu har de oxå fina från Kavalkade, nåt Pessoa finns kanske kvar o RG (nåt på 600 kr). Även en hel del billiga.
*sadlar finns många märkessadlar + beg. men det kanske du inte ska ha ;)
*kläder - typ som i katalogen, lite mer billiga kanske. De har alltid något från Kyra, Cavallo, Sarm Hippique osv. Kingslandjackor har de haft senaste tiden. Lite mer handskar o hjälmar, typ nån GPA. sist jag va där hade de olika modeller stövlar från Sarm billigt.
*träns - de vanliga, en del jättebilliga o några modeller från Frank Baines, Michael Whitaker o ev Lemetex + Stübben. Har även haft lite martingaler från MW & Lemetex innan iaf
*ibland lite mer grimmor o grimskaft
*täcken - har termo & vintertäcke från pessoa men är kanske lite utplockat nu. Några från Hansbo, Mia's ylletäcke o en hel del billiga.
*skydd - mer modeller o färger från eskadron
*ibland andra lindor, borstar, mer smörjor o sånt
*alltid "erbjudanden", korgar med billiga grejer, det kan va fleecetäcken, ländtäcken, ridbyxor, borstar, lindor, skydd, shabrak m.m.
*mer hundgrejer

Western - o trav vet jag inte hur det är nu, köper aldrig nånting från dom avdelningarna.
Sen är allting oftast ngt billigare i affären än postorder, eftersom de på postorder har högre avgifter på grejerna. (det ska ju packas, fraktas osv)

Sen finns ju stallbacken sen ett par tre år tillbaka. Det är en egen affär, typ 50 m från hästaffären. Tycker personligen det ofta är lite "rörigt" där eftersom de säljer även icke hästgrejer där, typ blommor, fröer o sånt. Men men där har de en massa hovslagerigrejer, stängsel, stallinredning, hinkar/hängare/krubbor, mkt fodertillskott, mkt foder för alla djur o inte bara hästar. Det är Hippofoder dom har, Kvarnbyfoder oxå o lite annat, Fibergi osv.

Visst blir du sugen, erkänn?? ;)

Hälsa dina föräldrar att de kan ju ta en fika i cafeterian så länge, de får 2 ostfrallor o 2 koppar kaffe för 10 kr :banana: O det kan inte ta mer än en timme till Nybro härifrån.

Pssst dessutom ligger Hästak utmed vägen, mellan Rävemåla & Tingsryd, nära Rävemåla. Ni kör där förbi till Nybro!

Hammarplast oxå förresten, ligger utmed väg 30, kör mot Växjö. Där kan du shoppa billiga hinkar, tvättkorgar, burkar osv perfekt för stallet!!

Nu får det räcka med reklam haha :rofl:

Ja nu blev jag sugen, fast det blir ingen resa nu! Kunde inte ta ledigt från jobbet, men de ska upp senare i sommar oxå, så då tänkte jag hänga på! Det jag var ute efter är nya tävlingsskydd, ev märkesträns, ett billigt fleecetäcke, ridbyxor,flughuva, ev transportskydd, linment, kyllera, div fodertillskott o kanske nåt mer som jag inte kommer på nu

De har några Veredus-skydd oxå (läderinsida), Eskadron boots & Bucas höga transportskydd, lite andra flugluvor (bl a från Eskadron tror jag), fleecetäcken tkr jag de har i mängder...

Jag vet inte om det är sant, men jag har hört ett rykte om att prylarna på deras lager ska ha blivit rökskadade...så kanske rear de dessa??

Nej det var mat-lagret som rökskadades, o den maten är förstås slängd.

Sen brann en annan lada ner till grunden, där hade de dom gamla vagnarna som användes vid jubileum m.m. och även lager av rockards, sulkys som dom säljer på stallbacken. Inget annat i hästväg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Bullen22
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 488
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 521
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka