Alltså, jag börjar bli lite skrajsen. Inte för egen del, men för vad som kan hända. Det har ju tyvärr varit en del grövre brott med flyktingar eller invandrare eller så som gärningsmän och det känns som att det börjar koka hos dom som nu får "vatten på sin kvarn". Jag är rädd att det snart blossar upp och blir likt John Hron, att en oskyldig människa får sätta livet till enbart pga hat?
Jag är också rädd för det hat och våld som finns i vårt samhälle idag. Men jag är ännu mer rädd för att politiker inte vågar ta tag i detta. Med att "ta tag i" menar jag att SE problemen och inte bara fjanta med "We shall over come". För problem finns på olika nivåer, våld, arbete, bostäder etc. Ingen blir hjälpt av att politiker stoppar huvudet i sanden och dansar efter massmedias pipa som älskar att hänga alla som skulle våga yppa sig med något som skulle kunna betyda att invandrare möjligen har ett uns av ansvar i det som händer i vårt samhälle.
Politiker som vågar säga;
NEJ - vi kan inte låta alla som vill bosätta sig i Sverige
NEJ - det är inte tillåtet att ockupera mark upprätta tältläger mitt i stan.
NEJ - det är inte tillåtet att mörda folk för att få stanna i Sverige, då åker man ut med huvudet före
NEJ - har man begått brott är man inte längre välkommen att vara här
NEJ - inte är inte ok att inte lyda svenska lagar och sedan hänvisa till sin religion
JA - i detta land har vi demokrati och yttrandefrihet oavsett om vissa inte gillar alla åsikter
Hade politikerna verkligen tagit tag i detta så hade SD aldrig fått någon större makt, det är jag övertygad om. Men nu gräver de bara djupare och djupare i det hål de står och på högen av jord de skottar upp växer sig SD allt högre.
Jag är rädd för vad SD kan leda till i framtiden men jag kan ändå inte låta bli att "beundra" JÅ för att han vågar säga vad "alla" tänker.