Börja köra trav, hur var när?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Har blivit mer och mer intresserad för trav och har lite frågor till er kunniga här inne.

Jag är 22år, har aldrig kört mer än nöjeskörning...om jag vill börja med trav, hur gör jag, vet att Jägersro ju har ponnytravskola...men jag känner mig liiiiiiite gammal.

Finns de någon utbildning (inte ála hippologen) som är bra?

Tack!!

Sv: Börja köra trav, hur var när?

Vissa travbanor brukar anordna kurser för äldre personer där varmblodstravare änvänds. Man får lära sig sela, lite om utrustning och körning, och säkert en hel del mer.
Du kan ju kolla runt på travbanorna i närheten. Ring eller kolla hemsidorna deras.

MVH Eem

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 496
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 878
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025