M
makejo
Jag står i ett stall där vi har hö till hästarna men har hittat ett mycket bättre stall nu eftersom jag känner att jag måste flytta då dom som är i mitt nuvarande stall är otroligt oseriösa.
Enda nackdelen är att i det nya stallet ger dom hösilage jag har hört så mycket att det kan vara farligt att dom kan dö i botoulism(stavning??)
Att man måste vaccinera och att det ändå inte är 100% säkert skydd och och att dom som blir sjuka dör utav det.
Några frågor om någon vill svara tack
1. Hur går vaccinationen till ,hur många sprutor och när kan man börja ge hösilaget efter vacc.?
2.Vad kostar varje spruta?
3.Kan dom bli friska om dom får sjukdomen? hur märker man att dom fått det?
4.Om han äter 6 kilo hö nu hur mycket hösilage kommer han behöva ?det krävs väl mer utav det?
5.Är det många som blir sjuka?
Det verkar ju som om hösilage blivit väldig vanligt varför om det är så farligt?
Enda nackdelen är att i det nya stallet ger dom hösilage jag har hört så mycket att det kan vara farligt att dom kan dö i botoulism(stavning??)
Att man måste vaccinera och att det ändå inte är 100% säkert skydd och och att dom som blir sjuka dör utav det.
Några frågor om någon vill svara tack
1. Hur går vaccinationen till ,hur många sprutor och när kan man börja ge hösilaget efter vacc.?
2.Vad kostar varje spruta?
3.Kan dom bli friska om dom får sjukdomen? hur märker man att dom fått det?
4.Om han äter 6 kilo hö nu hur mycket hösilage kommer han behöva ?det krävs väl mer utav det?
5.Är det många som blir sjuka?
Det verkar ju som om hösilage blivit väldig vanligt varför om det är så farligt?