T
Tiggertjejen
Sv: Border collie
Lånar knapp
Kom hem till mig också vettja.
(min vovve är väl mer rädd för alla djuren)
Lånar knapp
Kom hem till mig också vettja.
(min vovve är väl mer rädd för alla djuren)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Calazirya skrev:Man kan inte utgå från en eller ett fåtal individer som bryter vallningmönstret och säga att alla BC klarar livet galant utan vallning.
Största skaran skulle säkerligen må bättre om det fick valla.
Calazirya skrev:Du och jag verkar ha väldigt skilda åsikter om hundar i största allmänhet ( inget illa med det )
Calazirya skrev:Ja man tolkar ju det som man vill. suck....
Calazirya skrev:såklart man vågar be om det
En BC som inte vallar kan vara lycklig ( visst ) men har man sett en BC som sedan vallar så ändrar man oftast den lycka till överlycklig.
Varför skall man undanhålla något som finns i generna på hunden och som den är avlad för ?
elmelts skrev:Alla bc som ligger i eliten inom lydnad, agility mm har de en skock får hemma? Det låter på vissa av er att bc inte mår bra om de inte får valla, om de inte mår bra hur kommer det sig då att det NÄSTAN enbart finns bc i eliten. En hund som är stressad och mår dåligt skulle inte kunna prestera så bra.
Calazirya skrev:såklart man vågar be om det
En BC som inte vallar kan vara lycklig ( visst ) men har man sett en BC som sedan vallar så ändrar man oftast den lycka till överlycklig.
Varför skall man undanhålla något som finns i generna på hunden och som den är avlad för ?
ancan skrev:Så länge man vet vad man köper, och inser att det är en arbetande ras så kan jag inte se något som helst fel i det hela.
Jag har själv fött upp fem kullar border collie genom åren, och en hel del valpar har sålts som agility/brukshundar och dom fungerar kanon!!!
Bara man som uppfödare väljer sina köpare lika noga som dom väljer sina valpar så blir det oftast väldigt bra!
Det är inte värre att ha en BC än en schäfer som hästmänniska...båda två är raser som vill och ska aktiveras dagligen i ganska stor dos...
Så en bc som inte vallar kan inte vara lycklig?