Border Collie/labrador!

A

AWAKE

Det vore kul och se om det fanns några andra med en blandras av Border Collie och Labrador. Det är ju en rätt vanlig blandning så det borde ju finnas någon?

Jag vill se bilder på dom! :bump:

Här är min Emil.

 
Sv: Border Collie/labrador!

jag hade en liten kille förut med den blandningen,men han vart tyvär förgifftad när vi var ute i skogen.. antagligen så var det nån "jägare" som lagt ut nått som skulle ta död på tex lodjur och räv och sånt.. men min lilla vovve råkade hitta på det istället..:cry:

han dog endast 11 mån gammal för ca 2 år sen..

han såg nästan ut som din...
 
Sv: Border Collie/labrador!

jag hade en liten kille förut med den blandningen,men han vart tyvär förgifftad när vi var ute i skogen.. antagligen så var det nån "jägare" som lagt ut nått som skulle ta död på tex lodjur och räv och sånt.. men min lilla vovve råkade hitta på det istället..:cry:

Men snälla nån... Snacka om att ha fördomar :eek:
 
Sv: Border Collie/labrador!

Men snälla nån... Snacka om att ha fördomar :eek:


fördommar?
det var veterinären som sa det,eftersom allt tydde på att han hade fått i sig det i skogen,och att jusst i den skogen hade dom problem med lo och sånt.. jag pratade även med en gubbe som bodde där som hans jakthund hade blivit lika sjuk,samma symptom,när han hade varit ute i SAMMA skogen,hans hund vart oxå sjuk efter ca 12-24 timmar efter att han hade kommit hem..
annars så satt hans hund bara i hundgården,så han kan inte ha blivit sjuk av nått annat..
han misstänkte även en annan gubbe,en jägare,eftersom han blivit av med många djur under den senaste tiden,som sina katter och kaniner av jusst lo och räv.. (det där tänker jag däremot inte utala mig om)

hans hund klarade sig dock,och överlevde efter avgiftning på djursjukhus i 3 dagar,tyvär så gjorde inte min det.

tycker det låter sannolikt...


jag klankar inte ner på nån,eller dömmer nån,men ANTAGLIEN (som jag oxå skrev i mitt tidigare inlägg) så var det utlagt av en människa.
jag är bara arg och ledsen över det som hände,och jag tycker inte att något djur överhuvud taget ska dö på det hemska sätt som min valp gjorde.. oavsett om det är en hund/katt,eller en räv.
 
Sv: Border Collie/labrador!

Ingen som har en sådan här fin blanras? Bilder, tack :idea:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 506
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 506
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp