Sv: Borde finnas westerntränare för alla nivåer/prisklasser!?!?!
Flera hjarnor ar battre an en som Wranglan redan visade nar hon hjalpte mig tanka tidigare i traden ^^
Sen Sasse_ jag vet inte om westernsverige i sig ar sa himla splittrat, eller att traden i sig egentligen ar det... det ar val klart att det kan vara frustrerande att bli "last" i sina tavlingsambitioner pa sin hast i sverige pga. amerikanska system o organisationer... men det ar val tyvarr lite det vi valt som valjer en amerikansk ras. Som tur val ar har ju sverige WRAS!
Dar vi alla far vara med och leka utan nagra monkademanger
vander man pa steken, lat oss saga att jag importerar ett svenskt varmblod har, for att meritera den inom SWANA skulle jag fa ett tidsatande DYRT monster att forsoka hantera. Rent tavlingsmassigt, snackar da att jag mer eller mindre skulle behova flytta ner till California under tavlingssasong!
Om jag inte forsoker fa in den i Canadian Sport Horse Ass. CSHA kampar dock med sin egen ras standard, dar de nu kommer lagga in 2 olika typer av CSHs, en for klassisk ridning och en for *trumvirvel* RANCHWORK!
Det gar liksom at bada hallen... trearstest o folmonstring for varmblod finns, men jag skulle bokstavligt talat behova korsa kontinenten 5 ganger om for att fa en avelsbedomning.
Sa det ar equally skojsigt pa det hallet. I stallet for WRAS har vi light horse clubs, eller pony clubs, eller sma organisationer i stil med Borderline riders. Och jamfor man dom med WRAS och deras dotterklubbar sa ar WRAS en drom. En vacker, stralande, skinande underbar drom med glitter!
sa... dagens insikt ar: jag tror jag alskar WRAS. De tacker ju upp dar amerikanska regler kan stalla till det.