Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men! Nu vet jag ju vem du är, vad trög jag känner mig som inte kommit på det tidigare!
Nej nu får du väl ändå ge dig! Snacka om att jämföra äpplen och päron.
NSBA Scandinavia är en underförening till National Snaffle Bit Association som är en amerikansk organisation och kan alltså inte heller hitta på egna regler!
Det har nada och ingenting med att göra vad vi tycker eller vilka hästar man väljer att rida på. Ska jag sitta o gnälla för att jag inte får rida på Arab SM med mina quarterhästar?
Och inte hade jag börjat lobba för att quarter skulle bli godkända att rida på Arab SM (till exempel) det vore ju absurt.
Det är precis samma sak!
Godkända att tävla i NSBA är hästar registrerade i AQHA, APHA, ApHC, PtHA, IBHA, ABRA, PBHA, POA. I Hunter Under Saddle tillåts även fullblod registrerade i The Jockey Club.
Det står dig faktiskt helt fritt att skapa en egen tävlings/gångarts/western organisation som passar dig och din häst. Inte för att jag förstår vad det är för fel med att jobba i WRAS, dom behöver säkert eldsjälar lika mycket som alla andra organisationer och föreningar.