Boots, bästa märket?

I

Invincible

Nu ska jag satsa på att köpa ett par nya fina vita boots som jag ska använda när jag tävlar :) . Köpte ett par 190 grams boots (svarta) från EKO köpcentrum, men dom sitter inte kvar. Utan åker upp en bit på benet och snurrar runt. Något bra märke som jag kan använda mig av för att slippa detta?. Lite jobbigt om de nu skulle hända under en tävling :crazy: .

Sv: Boots, bästa märket?

beror väl lite på vilken vikt och vilket pris du hade tänkt dig.

Själv är jag en stor fantast av topreiters boots, främst deras magic boots som inte suger åt sig vatten, finns i massa olika vikter kostar runt 700-800kr.

Jacson har även ett par läderboots i olika vikter är dock billigare och kostar mellan 400-500kr

hade tänkt att ligga runt 200- 240 gram (har ingen direkt stor koll på vilka vikter de finns). Priset för mig spelar ingen roll. Utan de jag söker är kvalitet och bra passform.

jag skickar ett pm istället med tips så de inte ränkas som reklam

MIna absoluta favoritboots är G-bootsen. Sitter perfekt och suger inte åt sig vatten.

okej. jo jag fick tips om den hemsidan. Ska nog beställa ett par därifrån. Bara tjata lite om sponsring av föräldrarna först :)

Skulle satsa på ett par G-boots som det nämnts här, eftersom dom varken suger upp vatten och blir tyngre eller går sönder efter första ritten som det ofta gör med läderboots... ska köpa sådna på NM och har bara hört gott rykte om dom:idea:

Jag har Top Reiters Magic Boots. De är helt suveräna! Även de i gummi så att de inte suger åt sig vatten!!!

Jag är också för Top Reiter-boots, fast jag har ett par vanliga dyngdboots i gummi som dessutom har kardborreband, har två stycken och de är jättebra!:)
Jag har också ett par läderboots från Jacson, men de tycker jag är krånglig och bara ramlar av hela tiden.:(

soft mee islandshästar skrev:
Skulle satsa på ett par G-boots som det nämnts här, eftersom dom varken suger upp vatten och blir tyngre eller går sönder efter första ritten som det ofta gör med läderboots... ska köpa sådna på NM och har bara hört gott rykte om dom:idea:

Kan bara hålla med, är supernöjd bättre än dem som liknar G dvs Topp.....

okej. Jag tror de är dom från jacson som jag har. Kommer inte riktigt ihåg märket. Men dom glider upp och snurrar runt *suck*

Invincible skrev:
okej. Jag tror de är dom från jacson som jag har. Kommer inte riktigt ihåg märket. Men dom glider upp och snurrar runt *suck*

Gjorde mina Jacson också till jag satte dom rätt.
Tänk på att inte sätta dom för långt ner utan läderremmen ska vara precis kant i kant där själva benet börjar.

Se bilder på denna länk lite längre ner.
http://www.mokkur.com/boots.htm

Utan tvekan TOP REITER. Mina G-boots har gått sönder två ggr- helt världelöst. Blyet bara böjer sig och bootsen går det hål på.
Top reiterbootsen däremot håller kanon.

Det är så dom sitter. Men på något sätt fäster dom inte i bak, utan glider upp.

Okejj. vet du varför dom har gått sönder? Om tex din häst trampar på dom eller är de något annat som gått sönder? Vart kan jag få tag på Top Reiter någonsans då?

han har trampat på insaidan av hoven, men det ska de hålla för tycker jag eftersom de påstås hålla för allt... klarar de inte en tävlingsdag är det ju skumt.

För vissa håller de kanon o för vissa går de sönder på samma sätt som mina

Testa på diverse islandshästbuktiker på internet, PM'a om du vill ha adresser!

Självklart ska de hålla för tramp. Iaf lite, visst om hästen trampar och trampar så går ju även dessa sönder. Men lite ska dom ju klara av iaf!

Mina Jacson sitter sjukt dåligt på. Det enda man kan koncentrera sig på om man har de på t ex en tävling är om de sitter kvar eller ej. Tävlingen kommer i andra hand på något vis.
Lite, men bara lite överdrift:angel:

Jag känner så när jag tränar. Bara en undring. Blir man diskad om bootsen glider upp under täving?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 634
Senast: TinyWiny
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 812
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 674
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar