Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej den skall sitta på sin ursprungliga plats där det var tänkt från början för att vara som roligast.

Erfarenhetsmässigt är det roligare om den flyttas från sin ursprungliga plats och sedan förbi den ursprungliga platsen åt andra hållet.

... med en viss frekvens. Våtvarma omgivningar underlättar.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Man kan dö av andra sexuellt överförbara sjukdomar också och allt detta kan förhindras med kondom, fast betydligt mer effektivt. Omskärelse minskar ju bara smittrisken och tar inte bort den. Så varför man ska tillåta mutilering av bebisar utan deras medgivande är en gåta för mig, för en så liten vinning.

orsaken är ju en ngt sämre hygien med förhud än utan.
vaskar man lite noggrannare så försvinner de statistiska skillnaderna.;)
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag är fruktansvärt intolerant mot dumhet.

Vad bra. Har du auto-immuna bekymmer?

Men nu var det faktiskt så att du höll med om att muslimer i väst är sekulära. Och slutsatsen av det är att det inte är nåt bekymmer med att muslimer bor och verkar i Sverige. De blir sekulära.

I och med att du håller med om det så faller i stort sett all din övriga argumentation mot invandring.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Fast nu påstod din SD-kompis att det faktiskt upphör. Dvs att muslimer i väst är sekulära. Till skillnad mot kristendomen i västvärlden som fortsätter att vara fundamentalister.

Eller ... får kvinnor rösta i Vatikanstaten? får någon?


22-22 Alingsås kvitterar med väststpel. Förängning.

Jag skrev att muslimer i väst är mer sekulariserade. Det finns mer än ettor och nollor vet du. Bara för man är mer sekulariserad än i Saudi betyder inte det per automatik att man är sekulariserad.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag skrev att muslimer i väst är mer sekulariserade. Det finns mer än ettor och nollor vet du. Bara för man är mer sekulariserad än i Saudi betyder inte det per automatik att man är sekulariserad.

Fast det var ju det du skrev. Att muslimer i väst är mer sekulariserade.

Vilket alltså innebär att muslimer i väst är sekulariserade. Eftersom de inte byter gener när de passerar Schengen, så håller du med om att muslimer i väst är sekulära beroende om omgivning. Dvs att muslimer i andra länder inte är annorlunda. skulle de få för sig att åka till Sverige blir de sekulära.


Det är alltid kul när SD gör avbön från sina grundantaganden om verkligheten.

Välkommen till Sverige
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Fast det var ju det du skrev. Att muslimer i väst är mer sekulariserade.

Vilket alltså innebär att muslimer i väst är sekulariserade. Eftersom de inte byter gener när de passerar Schengen, så håller du med om att muslimer i väst är sekulära beroende om omgivning. Dvs att muslimer i andra länder inte är annorlunda. skulle de få för sig att åka till Sverige blir de sekulära.


Det är alltid kul när SD gör avbön från sina grundantaganden om verkligheten.

Välkommen till Sverige

vad det gäller vissa araber så är graden av sekularisering inte avhängigt av etnisk påverkan, snarare av geografisk. man både festar, super o XXX hej vilt när man befinner sig i monaco eller london. sedan när man kommer hem hemfaller man åter till den saudiska varianten av Islam:sneaky:
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

vad det gäller vissa araber så är graden av sekularisering inte avhängigt av etnisk påverkan, snarare av geografisk. man både festar, super o XXX hej vilt när man befinner sig i monaco eller london. sedan när man kommer hem hemfaller man åter till den saudiska varianten av Islam:sneaky:

Det där är något som gäller för oss alla tror jag. Vi är uppträder inte likadant på Magaluf som vi gör hemma
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag ser det inte som om jag gör valet vaccinera eller få cancer! Det ger ju som sagt inte 100% skydd. Forskning visar ju också att antalet sexpartners också spelar roll för hur stor risken för just sådan cancer är. Dessutom så är ju skyddet ännu sämre (obefintligt?) om man vaccinerar i min ålder enligt doktorerna.

Och om man tänker på hemska biverkningar så blir det ju välj pest eller kolera! Ta tex sömnsjukan som ungdomar fick när de vaccinerade sig mot influensa. Valde de sömnsjuka eller dö i influensa? Tror inte de tänkte så!

Jag vet inte hur kompisen gjorde, men jag hade inte vaccinerat min 14-åriga dotter! För titta hur det gick med svininfluensavaccinet, det brassades på och vaccinerades utan att NÅGON sa något som helst om biverkningar! Nejtack, mer forskning innan prov skulle jag resonera.

Precis som jag inte för säkerhets skull opererar bort brösten för att slippa bröstcancer utan att ha bröstcancer i släkten.
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

KL

Men de flesta verkar vara eniga om att vi faktiskt inte skadas av att ofrivilligt matas med lite religion då och då. Det kan ju vara bra att veta inför kommande debatter.

Själv är jag övertygad att jag inte tar skada av lite böner även om det är islam.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

vad det gäller vissa araber så är graden av sekularisering inte avhängigt av etnisk påverkan, snarare av geografisk. man både festar, super o XXX hej vilt när man befinner sig i monaco eller london. sedan när man kommer hem hemfaller man åter till den saudiska varianten av Islam:sneaky:

Har lite svårt att förstå varför en kristen palestinier på semester i Sverige skulle konvertera till en saudisk islam, när man återvänder till Israel?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Avhållsamhet är ett bra skydd.
Om ingen i ett förhållande tidigare har haft någon sexpartner så är det också ett skydd.
Det måste ju till smitta för att smitta så att säga.


Dessutom så är ju skyddet ännu sämre (obefintligt?) om man vaccinerar i min ålder enligt doktorerna.

Det gäller ju att vaccinera innan man är sexuellt aktiv.
Och det har ju inte direkt med ålder att göra.
Men om man redan är smittad så hjälper ju inte vaccinet.

Min dotter är vaccinerad och jag skulle även helst vaccinera mina söner så att de inte blir smittsamma.
I stället för omskärelse då.
Pandemrix var ett dåligt vaccin vilket jag inte tror att Gardasil är.
Det vanliga influensavaccinet som numera också innehåller svininfluensan är ett bra vaccin som jag har tagit många gånger.
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Fast det var ju det du skrev. Att muslimer i väst är mer sekulariserade.

Vilket alltså innebär att muslimer i väst är sekulariserade. Eftersom de inte byter gener när de passerar Schengen, så håller du med om att muslimer i väst är sekulära beroende om omgivning. Dvs att muslimer i andra länder inte är annorlunda. skulle de få för sig att åka till Sverige blir de sekulära.


Det är alltid kul när SD gör avbön från sina grundantaganden om verkligheten.

Välkommen till Sverige

Nej du verkar inte klara av språket så bra, som jag redan har förklarat nu så betyder mer sekulariserade inte nödvändigtvis att de är sekulariserade. Det är ungefär som att man kan säga att en Ferrari är billigare än en Koenigsegg, men det betyder ju inte att Ferrarin är billig. Eller hur?

Svenska muslimer är fortfarande mindre sekulariserade än genomsnittssvensken. Självklart är muslimer beroende av sin omgivning men man är något naiv om tror att någon blir sekulariserad bara för att man passerar en landgräns eller får ett medborgarskap. Jag är varken SD (endast sympatisör) och jag gör definitivt inte avbön. Att du inte förstår vanlig svenska ligger på dig.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej du verkar inte klara av språket så bra, som jag redan har förklarat nu så betyder mer sekulariserade inte nödvändigtvis att de är sekulariserade..

Det är då vi kommer till det intressanta. Du menar alltså att muslimer i Sverige av någon anledning är mer sekulariserade än de som exempelvis bor i Qum?

Så något händer i och med den geografiska förflyttningen?

Generna ändrar sig liksom inte.. så det du är enig om att muslimer, precis som alla andra ändrar sig i förhållande till omgivningen.

Det är lite kul att du välkomnar en muslimsk invandring, moskeer, minareter och böneutrop. Det hade man inte trott.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det där är något som gäller för oss alla tror jag. Vi är uppträder inte likadant på Magaluf som vi gör hemma

svenskar har ju tidigare varit lätta att känna igen på all världens flygplatser, påsen med taxfree och alltid lika skitiga o slitna skor
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det är då vi kommer till det intressanta. Du menar alltså att muslimer i Sverige av någon anledning är mer sekulariserade än de som exempelvis bor i Qum?

Ja.

Så något händer i och med den geografiska förflyttningen?

Jag orkar inte repetera mig hela tiden så citerar vad jag allestädes nyss skrev till dig: "Självklart är muslimer beroende av sin omgivning men man är något naiv om tror att någon blir sekulariserad bara för att man passerar en landgräns eller får ett medborgarskap."

Det är alltså omgivningen och tid som gör att muslimer (och andra grupper) brukar bli mer sekulariserade när de flyttar till ett mer sekulariserat land.

Generna ändrar sig liksom inte.. så det du är enig om att muslimer, precis som alla andra ändrar sig i förhållande till omgivningen.

Ja absolut. Sen kan vissa grupper ha lättare att anpassa sig till samhället de lever och andra svårare. Är man djupt religiös kanske man inte blir särskilt sekulariserad även om man flyttar till ett sekulariserat land.

Det är lite kul att du välkomnar en muslimsk invandring, moskeer, minareter och böneutrop. Det hade man inte trott.

Jag har aldrig skrivit att jag välkomnar böneutrop. Var får du det ifrån? Inte heller har jag skrivit att jag välkomnar moskéer eller minareter utan det jag menade var att det inte är någonting staten borde förbjuda. Att vara muslim är för mig inte relevant för om man borde få invandra.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag har aldrig skrivit att jag välkomnar böneutrop. Var får du det ifrån?.

Det är bara den logiska fortsättningen av ditt resonemang. Dvs att när man flyttar till det sekulära Sverige blir man sekulär. Oavsett om man tillåter vuxendop eller minareter.

Om du nu inte kan följa ditt eget resonemang ska du nog fundera om du har fördomar, är rasist eller bara har svårt med att förstå sammanhang.

Väntar i spänning på svaret
 

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 554
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 821
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 623
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp