Jag tänkte faktiskt på samma sak Hmm..Dock så svarade du ju nu cirkus, som är uppäten
Har du bra koll på leken sa du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte faktiskt på samma sak Hmm..Dock så svarade du ju nu cirkus, som är uppäten
Den skulle tala om avsändare och innehållEn liten fundering kring Snurrfians godförklaring av Idahoe, vad kan Snurrfian ha fått för information?
- Vem ulvarna käkade
- Vem ängeln skyddade
- Om borgmästaren röstade dolt och i så fall på vem
- Något om mediets information (@TeamLundVer om det finns med en rad om det i spion infon skulle den i så fall tala om innehåll och avsändare eller bara att mediet har fått information?)
Har jag missat något?
11.Lobelia röstar: LenaH, Idahoe
röstar på LenaH för att hon "förstorar mediets roll". Lite knepig motivering tycker jag.
Röstar på mig med en motivering jag måste erkänna att jag inte riktigt förstod Om att ifall 2 av 3 med flest röster i lynch 1 (när typ ingen vet nånting) var goda så borde den tredje vara ond?
Och att Mirtai sedan fick många röster. Samt att det var enklare att rikta in sig på mig?
Som sagt, jag förstår inte den motiveringen, men frånsett det tycker jag att Lobelia i vanlig ordning verkar vara på hugget och aktivt leta ulvar och ifrågasätta. Hon är en svår spelare att definiera tycker jag, men får stå som neutral så länge, men en jag håller ett öga på helt klart.
Lobelia verkar, trots få inlägg, vara ganska framåt men statistiken förstår jag inte alls som presenteras efter DL1 (kanske har jag missat något? Detta är trots allt min andra lek ) om att två tredjedelar av de som fått flest röster är goda, den tredje skulle vara ond. Nåja, jag får känslan av att Lobelia är genuin i sitt letande efter ulvar.
Det undrar jag också @quarter4ever kanske kan förklara då han ser det som det finns två utpekande av roller från den onde spionen. Jag undrar smått vilka 2 roller som kan ha framkommit med så stor säkerhet i första spioninfon, den andra borde inte kommit fram vid tidpunkten.En liten fundering kring Snurrfians godförklaring av Idahoe, vad kan Snurrfian ha fått för information?
- Vem ulvarna käkade
- Vem ängeln skyddade
- Om borgmästaren röstade dolt och i så fall på vem
- Något om mediets information (@TeamLundVer om det finns med en rad om det i spion infon skulle den i så fall tala om innehåll och avsändare eller bara att mediet har fått information?)
Har jag missat något?
Jag förstår inte riktigt hur du menar med resonemanget att för att två är goda är det troligt att den tredje är ond?Vad är det för svårt att se dig som ond utifrån att det till synes blir något av en räddningslynch och att du är den enda som kan ha blivit räddad är du? Nu har det dessutom skett en gång till. Lyckligtvis fick vi ut den onda spionen men det kunde inte lyan vara säker på eller kanske inte ens ana.
Vem ängeln skyddar och vem BM röstade på i DL 1 tänkte jag direkt på iafDet undrar jag också @quarter4ever kanske kan förklara då han ser det som det finns två utpekande av roller från den onde spionen. Jag undrar smått vilka 2 roller som kan ha framkommit med så stor säkerhet i första spioninfon, den andra borde inte kommit fram vid tidpunkten.
Sure men också visa för lyan vilka som sitter på viktiga special roller ....Hur tänker du när du godförklarar ( åtminstone sätter åt goda hållet) utifrån att en ond spion gör en försiktig godförklaring? Vad skulle en ond spion ha för intresse av att goda framstår som goda för andra och att man röstar på andra och inte den som är god? Borde inte en ond spion verka för att goda röstas ut och inte för att de hålls för goda?
Spion? Vi har väl ingen god spion i leken alls ? Eller hur menar du här?ingen av dem var spion.
Och även kanske mediumets rad?Vem ängeln skyddar och vem BM röstade på i DL 1 tänkte jag direkt på iaf
Inte första gången nån är på mig. Börjar tröttna!Dock så svarade du ju nu cirkus, som är uppäten
Sannolikhetslära i kombination med erfarenhet. Det är relativt sannolikt att det är en ond av 3 när det blir ett drev. Det är en indikation, inte någon slags fakta.Jag förstår inte riktigt hur du menar med resonemanget att för att två är goda är det troligt att den tredje är ond?
Och spionen kan vara så pass säker efter en spioninfo, på 2 roller, att det var läge att signalera? Snurris han bara få en? Och signalera på ett milt uttryckt ologiskt vis? Du brukar vara en hel näve mer skärpt och inte bara en nypa.Sure men också visa för lyan vilka som sitter på viktiga special roller ....
Och vad skulle mediet kunnat få för revolutionerande rad av sia lärlingen som inte hunnit sia?Och även kanske mediumets rad?
Sannolikhetslära i kombination med erfarenhet. Det är relativt sannolikt att det är en ond av 3 när det blir ett drev. Det är en indikation, inte någon slags fakta.
Menar du att det skulle vara mer sannolikt rent objektivt när 3 är utsatta för lynch att alla är goda än att minst en är ond? Eller vad är ditt problem med teorin.
Jag är inte "på" dig, bara reagerade på att du svarade och taggade en spelare som inte längre är med, samtidigt som du sa att du visst hade koll på spelet efter att fått lite misstankar kring det.Inte första gången nån är på mig. Börjar tröttna!
Hade jag inte sjrivit svaret hade jag fått skit för det med.
Kan tydligen inte göra nåt rätt
Vem ängeln skyddar och vem BM röstade på i DL 1 tänkte jag direkt på iaf
Nu är det inte bara den sista som är chans till ond vid urvalet. Nu kan jag inte formlen i huvudet men det blir grovt räknat 1/3 möjlighet vid 3 tillfällen att en är ond. Så nej din uträkning är inte korrekt. Jag har läst en del sannolikhetslära.Om vi håller oss rent matematiskt, så säg att 2 personer är goda. Om vi utgår från 1/3 onda så har vi då 6 goda och 4 onda kvar. Då är det rent sannilikhetsmässigt sett mer troligt att den sista är god, 60 % gentemot 40 % ond. Men jag antar att det inte var så du menade?
Erfarenhetsmässigt har jag inget att invända emot