BONES (ulvlek)

Uppdatering!

Dammet har lagt sig, Jacob Broadsky är död men när Booth vänder sig om ser han att eldstriden skördat även ett annat liv..

Cirkus var Bones (medium)

Dag DL 22:00

Ok roller kvar
Goda
BM
Ängel
Tvilling
Bybo (r)

Onda
Psykopat
Ulvar ( de borde ju i alla fall vara 3-4 totalt i lyan)

Det märks att det är ont om info i denna leken
Den enda som satt på nån riktig info var snurrfian som var ond spion
Därav vågar jag kanske sätta LenaH och Idahoe åt det godare hållet pga jag upplever att snurrfian pekar ut dem åt lyan och jag kan se ett par roller som kan synas i spioninfo som orsakar det
Övrigt så är jag fundersam på FiaM pga mycket anonym spel.
Även koppen faller in i den kategorin
Lobelia känns lite mer på det senaste dygnet men vet inte riktigt vart jag har henne.
Bollen__ har jag blivit tveksam till liksom till Supersonic för jag hade en tanke att SS var medium som mer el mindre godförklar bollen__ lite igår i sin översikt. Jag tänkte då att SS kunde vara mediumet som fått veta om den andra tvillingen. Vilket ju inte var korrekt IOM cirkus vad medium.
Båda dessa röstar dessutom på Mirtai jättefort i DL ( samtidigt ) och jag funderar på om Det är något som kan ha diskuterats i lyan att man borde rösta där och SS är ju på sin andra lek så kan ha blivit lite ivrig att lyda direkt ( men det resonemanget gör ju nästan att idahoe borde vara ond ändå hm )
Nu ska jag in och snurra högt och lågt samt fort på Liseberg ! :)
Hoppas det släpper loss en snilleblixt eller två.

Ok roller kvar
Goda
BM
Ängel
Tvilling
Bybo (r)

Onda
Psykopat

Därav vågar jag kanske sätta LenaH och Idahoe åt det godare hållet pga jag upplever att snurrfian pekar ut dem åt lyan och jag kan se ett par roller som kan synas i spioninfo som orsakar det
Lobelia känns lite mer på det senaste dygnet men vet inte riktigt vart jag har henne.
Bollen__ har jag blivit tveksam till liksom till Supersonic för jag hade en tanke att SS var medium som mer el mindre godförklar bollen__ lite igår i sin översikt. Jag tänkte då att SS kunde vara mediumet som fått veta om den andra tvillingen. Vilket ju inte var korrekt IOM cirkus vad medium.
Båda dessa röstar dessutom på Mirtai jättefort i DL ( samtidigt ) och jag funderar på om Det är något som kan ha diskuterats i lyan att man borde rösta där och SS är ju på sin andra lek så kan ha blivit lite ivrig att lyda direkt ( men det resonemanget gör ju nästan att idahoe borde vara ond ändå hm )

Jag förstår att du blir tveksam, men om du är god så tror jag du kommer komma på iallfall ett alternativ till när det gäller mig. :) Är du ond så hoppas jag att du inte gör det. :p
Jag håller med om att det på ett sätt känns som att Idahoe blev utpekad av snurris, samtidigt så kan ju cirkus ha rätt om ida också..
Det är grymt svårt när det inte finns någon info men jädrigt roligt också :bow:

Okej, jag ska försöka göra en grundlig genomgång här. Börjar kl 12.30 så lär inte se inlägg som kommer senare än så.

Kvarvarande spelare:
1. bollen__
3. supersonic
4. quarter4ever
6. Idahoe
7. FiaM
9. LenaH
10. Koppen
11.Lobelia

Kvarvarande roller:

Goda:
Ängel
Borgmästare
Ensam tvilling
bybo(r)

Onda:
Ulvar varav en psykopat

Ulvarna kan max vara 4 stycken, annars hade de redan vunnit.

1. bollen__ röstar: Mirtai, Snurrfian
Röstade på Mirtai för att det vore märkligt med en ulv som gett upp innan DL1, vilket jag kan hålla med om. Röstade på Snurrfian med klart vettig motivering.
Har skrivit en hel del, men inget som direkt sticker ut för mig. Neutral än så länge.

3. supersonic röstar: Mirtai, Snurrfian
Funderade lite över rollerna i början vilket är fullt rimligt som nybörjare.
Röstade på Mirtai för uttalandet om ulv som gett upp, och på Snurrfian för hennes uppmaning till att rösta på mig och misstankar mot mig. Som sagt, vettiga motiveringar tycker jag.
Skrivit ordentliga inlägg med sammanfattningar :up:
Som sagt, min enda lilla fundering som kvarstår sedan gårdagen är att hon blivit så mycket varmare i kläderna på bara ett spel? Inte direkt en misstanke, men något jag har med i bakhuvudet.

4. quarter4ever röstar: Mirtai, Snurrfian
Röstar på Mirtai för att hennes uttalande om uppgivna ulvar stod ut mest under en förstadag med lite att gå på. Röstar på Snurrfian för att hon hakat upp sig på mig och försöker få cirkus att rösta på mig.
Har i vanlig ordning mååånga inlägg ;) och har båda gångerna lagt sista rösten.
I stort sett relativt vettiga funderingar, även om jag kan tycka att hon trasslar in sig lite ibland..
Cirkus misstänkte ju henne ordentligt, men hon kan ju knappast ha haft nån info där väl egentligen, eller? :confused:
Hm. Nej jag får egentligen inget grepp om Q, vilket stör mig lite... :cautious: En jag håller ett öga på, men i stort sett neutral.

6. Idahoe röstar: Quarter4ever, Snurrfian
Det är ju jag! :)

7. FiaM röstar: Habina, Koppen
Röstar Habina "i brist på bättre misstankar" för att hon inte kan förstå att mediet kan bli lurad av ulvarna. Jag kan hålla med om att den inställningen är konstig. Visst kan man ignorera meddelande från en ulv, men samtidigt så måste ju tanken komma om varför ulven skrev just som den gjorde?
Nåväl, mediet tyvärr borta så ingen idé att fundera mer på den rollen.
Röstar Koppen för att denne inte verkar läst leken och strömrstat fast denne tycker det är ulvigt. Ville inte rösta på mig eller Snurris för att vi mest var misstänkta för saker som andra gjort.
Jag kan tycka att resonemanget kring varför hon lät första rösten stå kvar är lite knepigt. Men hon har förklarat det okej. Också nämnvärt är att hon är en av få som inte röstat på någon av de som fått flest röster (Mirtai, mig, Snurrfian).
Inte misstänkt, men håller ett halvt öga ditåt ändå, finns lite lite att gå på ännu (Nej, jag kastar inte alls sten i glashus :rofl)

9. LenaH röstar: Snurrfian, Snurrfian
Röstar Snurrfian båda dagarna, för att hon röstar på mig med svag motivering och sedan försökte styra röstningen emot mig igår.
Har skrivit många inlägg och verkar ha vettiga funderingar. lutar åt det godare hållet för mig just nu.
Tror jag - hon är skicklig och har lurat mig förut dock :p Men just nu inget misstänkt.

10. Koppen röstar: Idahoe, Idahoe
Röstar på mig båda gångerna, först för att jag känns trygg och stryker medhårs :confused: och sedan för att jag var misstänkt av flera igår och för att jag "höll låg profil" och panikröstade på Q med tunn motivering.
Generellt tycker jag Koppen verkar ha dålig koll på leken, säger emot sig själv (enligt min röstteori igår) och kastar väldans massa stenar i glashus gällande svag röstmotivering och dålig närvaro.
Känns mer och mer luden för mig just nu.

11.Lobelia röstar: LenaH, Idahoe
röstar på LenaH för att hon "förstorar mediets roll". Lite knepig motivering tycker jag.
Röstar på mig med en motivering jag måste erkänna att jag inte riktigt förstod :confused: Om att ifall 2 av 3 med flest röster i lynch 1 (när typ ingen vet nånting) var goda så borde den tredje vara ond?
Och att Mirtai sedan fick många röster. Samt att det var enklare att rikta in sig på mig? O_o
Som sagt, jag förstår inte den motiveringen, men frånsett det tycker jag att Lobelia i vanlig ordning verkar vara på hugget och aktivt leta ulvar och ifrågasätta. Hon är en svår spelare att definiera tycker jag, men får stå som neutral så länge, men en jag håller ett öga på helt klart.

Puh! Mastodont-inlägg som tog en evighet, men nu känner jag att jag hänger med lite mer i leken igen :)
Ursäkta ev stavfel och hoppas jag inte missade nån.

Nu ska jag till stallet i regnet, kommer in senare ikväll igen

Jag förstår att du blir tveksam, men om du är god så tror jag du kommer komma på iallfall ett alternativ till när det gäller mig. :) Är du ond så hoppas jag att du inte gör det. :p
Jag håller med om att det på ett sätt känns som att Idahoe blev utpekad av snurris, samtidigt så kan ju cirkus ha rätt om ida också..
Det är grymt svårt när det inte finns någon info men jädrigt roligt också :bow:
Jag är mer tveksam till SS än dig för stunden. Men är nog i stadiet att alla är misstänkta....

bollen_ har fortfarande inte gjort något som gör mig misstänksam mot henne, hon verkar leta och för leken framåt. Neutral med viss försiktighet då jag vet av egen erfarenhet hur skicklig hon är på att luras :cautious:.

Idahoe kom precis med ett ordentligt teoriinlägg, tycker inte att hon kommer med något nytt men det är ändå bra att få lite tankar från henne. Hoppas se mer under eftermiddagen och kvällen, vågar inte placera henne riktigt än.

Koppen röstade jag på igår, mest för att jag inte ville följa med i något av dreven då jag inte riktigt kunde se vad som gjorde att de startade men även för att det var hon som stack ut mest för mig igår. Det verkar som att hon inte har följt med i tråden och då börjar jag fundera lite på varför? Är hon luden så hon inte behöver hålla koll eller är det något annat? Jag vet inte och Koppen är svår då hon kan växla ganska friskt mellan jättebra inlägg och inlägg där jag börjar fundera på om vi är med i samma lek O_o.

LenaH, vill jag försiktigt sätta åt det goda hållet. Mycket på grund av att hon brukar vara väldigt skicklig på sitt pussel (även om hennes statistik inte alltid stämmer :D) och jag tror inte att hon som ond hade riktat misstankarna mot Snurrfian. Inte när det redan fanns röster på Idahoe, om det nu inte är så att hon och Lena sitter i lyan tillsammans men jag är tveksam till det just nu.

Lobelia är även hon en skicklig spelare. Den här leken tycker jag att hon är lite svår att få grepp om, hon ställer en hel del frågor men jag hittar inte mycket slutsatser på frågorna. Hon är aktiv utan att, i mina ögon, föra leken framåt. Även hon får vara neutral under uppsikt.

Supersonic
, håller med om att hon är duktig för att vara så pass ny men det behöver å andra sidan inte betyda att hon sitter i lyan. Jag håller även henne som neutral då hon inte har skrivit något som jag har reagerat på. Tycker att hennes inlägg är bra och skulle hon verkligen ställa så mycket frågor som hon har gjort om hon haft någon att bolla med?

quater4ever
, skicklig spelare som jag inte riktigt vet var jag har för tillfället. Verkar ha mycket IRL men det är något som känns annorlunda med henne. Hon kommer med bra teorier och hjälper till att föra leken framåt men det är något med hennes funderingar som jag reagerar på. Däremot tvivlar jag på att hon och Idahoe är onda tillsammans, har svårt att se att en ond q skulle rädda en ulvkollega (än mindre samma) vid två tillfällen. Jag håller q som neutral men under uppsikt tills jag kommer på vad det är jag tycker inte stämmer.

Ok roller kvar
Goda
BM
Ängel
Tvilling
Bybo (r)

Onda
Psykopat

Hmm jag är inte beredd atthålla med dig här. Snurffian kan ha gidförklarat Idahoe också för att vilseleda oss.
Hon kan lika gärna hitta på en sån godförklaring för att vi ska tro det.
Och så här tidigt i leken vågar jag inte köpa det än.
Även om jag inte huvudmisstänker Ida just nu.

Ska säga att jag följer leken, men kan glömma av den ibland då jag inte spelat på evigheter. :)
Men jag är mer förvirrad än har dålig koll på leken!

Tre röster på Idahoe, men inga fler. Det gör ju inte henne mindre skum i min bok inte. Om hon vore god så tror jag att hon hade fått fler röster - hur lätt hade det inte varit för lyan att lägga en ströröst till där? Med det i bakfickan så tror jag att Lobelia lutar över mot god. @Koppen kan du förklara varför du vill omvärdera Idahoe efter detta? Jag tycker hon känns ännu mer skum jag.
Förlåt, har glömt att svara dig :)
Ska formullera nåt vettigt strax ang detta :)

Hur tänker du när du godförklarar ( åtminstone sätter åt goda hållet) utifrån att en ond spion gör en försiktig godförklaring? Vad skulle en ond spion ha för intresse av att goda framstår som goda för andra och att man röstar på andra och inte den som är god? Borde inte en ond spion verka för att goda röstas ut och inte för att de hålls för goda?

Förlåt, har glömt att svara dig :)
Ska formullera nåt vettigt strax ang detta :)
jo lite konstigt är det.
Snurrfian lade sin röst på Idahoe, för att sedan mer eller mindre godförklara henne.
Reaktionerna på röstningen är nog nåt som lyan gottar sig pt nu: att ingen kan placera henne.
Och jag är inte så övertygad om att hon är god.
Och om hon är det, ja då kan det ju vara en hint till lyan.
Därför är jag osäker på Idahoe och vill inte har för stort fokus på henne just nu.
@cirkus

Nu ska jag till stallet. Tillbaka ikväll

Hur tänker du när du godförklarar ( åtminstone sätter åt goda hållet) utifrån att en ond spion gör en försiktig godförklaring? Vad skulle en ond spion ha för intresse av att goda framstår som goda för andra och att man röstar på andra och inte den som är god? Borde inte en ond spion verka för att goda röstas ut och inte för att de hålls för goda?
Precis min tanke med. Du fick fram det bättre :)

Jag har försökt granska cirkus inlägg där hon utvecklar sina misstankar lite mer ingående nu när vi vet att hon var god och dessutom medium. Beroende på vem hon fått sin lottade rad ifrån kunde hon ju ev veta vem den andra tvillingen är, mer tveksamt om hon fått något av värde från Mirtai. Så hon lär ju knappast ha fått reda på något om en ond, ändå gick hon åt bollen, Q och Ida.

Så, enligt cirkus är bollen skum för att hon dels röstade på Mirtai (hon lägger en andraröst i exakt samma minut som jag själv) men också dels för att bollen resonerar konstigt kring Ida och hennes röst på Q, rösten kändes dessutom som en typisk Q-grej när hon är i lyan. Cirkus tycker också att bollens åsikt om att Idas panikröst är bättre än Mirtais på Habina är mycket märklig, speciellt eftersom det framkom att Mirtai var siaren.
När cirkus sen ändrar sin röst från bollen till Ida blir hon ifrågasatt av bollen som vill att cirkus ska förklara sig. Varför? Det känns inte som ett försök att skydda Ida, eftersom en tvilling är borta, precis som mediumet och siaren och ingen av dem var spion. Och ponera att bollen är i lyan och Ida god, då är det ju bra att cirkus ändrade sin röst? Tänker jag tvärtom (bollen god och Ida ond/god) har ju bollen ändå ingen aning om Idas tillhörighet och då kan det ju kvitta såvida inte en god boll trodde att Ida också är god. Och är de onda båda spelar det ju heller ingen roll vem som hade åkt iom ingen av dem var spion.

Q är misstänkt dels för sin sistaröst på Mirtai och att hon följde med i drevet inför DL1 vilket inte är likt Q som god enligt cirkus. Q svarar att ingen utom Mirtai själv hade kunnat veta hennes roll inför DL1. Q köper inte cirkus resonemang om bollen men hävdar att hon inte försöker försvara bollen. Q skriver i sin sammanfattning att cirkus missuppfattar hur Ida menar om Qs inlägg, medan cirkus bestämt dementerar detta och uttrycker att Idas motivering var kass. Cirkus är också helt övertygad om att Q sitter i lyan pga hennes spel. Tycker att det är misstänkt att Q lägger sistarösten även i DL2, och tror att Q mycket väl kan göra sånt fastän hon sitter i lyan.

Ida är misstänkt ffa för sitt uttalande om mediumets roll som läskig. Kanske trampade hon på en öm tå iom att det var cirkus som hade den rollen och snabbt ville dra misstankar till en ev ulv? Tycker också att Idas motivering inför DL1 var dålig och uppfattar det som att Q och Ida sitter i lyan ihop med tanke på hur de röstade i DL1. cirkus tyckte också att hon borde fått fler röster än tre i DL2 om hon var god. Det resonemanget är jag inte riktigt med på.

Ärligt talat är det lite tunna teorier här och var men som Q skrev så är det knappt med info i den här leken. Svårt! Av de här tre så är det väl misstankarna mot Q som har mest substans kan jag tycka. Huruvida Ida och/eller bollen är med tycker jag är svårare att greppa. Känns lite som att Q försökt skapa sig ett alibi (i form av tvilling) och dragit nytta av Idas tidsbrist för att kunna komma undan närmare granskning. Synd då att Ida föll under cirkus lupp för sitt uttalande.

Leken är ju inte lättare för att FiaM och Koppen inte har varit så aktiva, det är liksom svårt att få grepp om dem. Taktiskt eller bara IRL som kommer mellan? Och från förra leken lärde jag mig att inte vara för snabb med att misstänka de som har låg aktivitet :p Därmed inte sagt att de helt undslipper mina vakande ögon. Ida kommer dock med ett intressant inflikande om Koppen.

Lobelia verkar, trots få inlägg, vara ganska framåt men statistiken förstår jag inte alls som presenteras efter DL1 (kanske har jag missat något? Detta är trots allt min andra lek :p) om att två tredjedelar av de som fått flest röster är goda, den tredje skulle vara ond. Nåja, jag får känslan av att Lobelia är genuin i sitt letande efter ulvar.

LenaH ger mig inga vibbar alls så här långt. Det gjorde hon iofs inte i förra leken heller så det kanske är hennes typ av spel? Kommer med något inlägg då och då med en hyfsad teori men inget som säger något om henne eg.

Har blivit oplanerat bortbjuden och röstar nu eftersom jag inte är säker på att hinna innan 22 annars. Med anledning av ovanstående så supersonic röstar på Q.

En liten fundering kring Snurrfians godförklaring av Idahoe, vad kan Snurrfian ha fått för information?
- Vem ulvarna käkade
- Vem ängeln skyddade
- Om borgmästaren röstade dolt och i så fall på vem
- Något om mediets information (@TeamLundVer om det finns med en rad om det i spion infon skulle den i så fall tala om innehåll och avsändare eller bara att mediet har fått information?)

Har jag missat något?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 465
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?