Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Farmtown var det bästa spelet när det gäller dekorationer. Grafiken är snyggare. Mer realistisk. Men nu har det kommit mycket kul i FarmVille. Tyvärr kostar ju det bästa alltid riktiga pengar.
 
Sv: Bondgård/farm

Men det är väl bara att sälja av så att du har fem hästar i hagen och ett par tre renar mellan granana. Jag kan tyvärr inte sälja djur, har en psykisk spärr. Och nu sen cat lady-rosetten dök upp så är det ju helt kört, vem vet när det dyker upp en same-rosett?! Dumt att sälja renarna då ju... :D
 
Sv: Bondgård/farm

Någon som fått masterys (stjärnor) på black berries? jag har odlat massor (innan jag förstod att det var bättre med lök :)) men inte fått en ända stjärna :mad:
 
Sv: Bondgård/farm

Min mamma som också är hopplöst fast i de där spelen hade helt plötsligt för många kor. När jag påpekade att det ju bara var att sälja en (eller tio) ko sa hon "nej, det kan jag inte. Jag kan ju aldrig sälja ett djur! Jag vet att det inte är på riktigt men det känns fel". Suck. Det är ett spel. ;):D
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har en stjärna och det har verkligen tagit en evighet. Men jag odlar aldrig samma överallt utan jag har delat upp mitt så att jag odlar fyr olika sorter. Då blir det inte så mycket att skörda på en gång :)
 
Sv: Bondgård/farm

Farmtown var det bästa spelet när det gäller dekorationer. Grafiken är snyggare. Mer realistisk. Men nu har det kommit mycket kul i FarmVille. Tyvärr kostar ju det bästa alltid riktiga pengar.

Men Farmtown hänger inte med längre, jättelänge sen det kom nåt nytt där ju :(Jag väntar o väntar....
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har en stjärna och det har verkligen tagit en evighet. Men jag odlar aldrig samma överallt utan jag har delat upp mitt så att jag odlar fyr olika sorter. Då blir det inte så mycket att skörda på en gång :)

Kan det ha någon betydelse att det bara är 4 timmars? Nu när jag odlar löken har jag fått en stjärna direkt :) den har odlingstid på 12 timmar, känns så skumt!
 
Sv: Bondgård/farm

Någon som fått masterys (stjärnor) på black berries? jag har odlat massor (innan jag förstod att det var bättre med lök :)) men inte fått en ända stjärna :mad:

Om du går in i shopen och tittar så ser du att det finns ett utrymme under stjärnorna. Det fylls upp med gult allteftersom du skördar av grödan. Om du för muspekaren över detta så ser du hur många du skördat på den aktuella stjärnan och hur många du behöver skörda för att uppnå stjärnan.
Jag tror du behöver skörda 26500 för att få alla 3 stjärnorna på blackberries.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag känner mig alltid lite elak när jag klickar på "stay" på djuren :angel:
 
Sv: Bondgård/farm

Om du går in i shopen och tittar så ser du att det finns ett utrymme under stjärnorna. Det fylls upp med gult allteftersom du skördar av grödan. Om du för muspekaren över detta så ser du hur många du skördat på den aktuella stjärnan och hur många du behöver skörda för att uppnå stjärnan.
Jag tror du behöver skörda 26500 för att få alla 3 stjärnorna på blackberries.

Oj vad bra! att jag missat det :o

Tillägg: då måste det ju ha betydelse hur många timmar dom odlas på, för på löken var det inte alls lika mycket
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bondgård/farm

Jag har inga såna stjärnor i shopen. Måste man ha en viss level för att få det???

Det har jag visst det fel glasögon.....
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Jag har mastery på björnbär! Tror det var 18 750 st som krävdes. Har masteryn på alla fyratimmarsgrödor, och tex jordgubbar krävdes bara 3750 tror jag, så det spelar roll på vilken level man får odla den grödan och sedan tiden då förstås :)
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Jag har mastery på björnbär! Tror det var 18 750 st som krävdes. Har masteryn på alla fyratimmarsgrödor, och tex jordgubbar krävdes bara 3750 tror jag, så det spelar roll på vilken level man får odla den grödan och sedan tiden då förstås :)

Jag är imponerad! :bow:
 
Sv: Bondgård/farm

Jag tycker det är tråkigt att det kommer fler och fler ribbon-grejer hela tiden. jag vill ju ha alla men det går ju inte när det kommer nya.. Dessuom tycker jag inte om den där man ska öppna mystery boxes för dem måste man väl köpa för farmcash?
 
Sv: Bondgård/farm

*KL*

Någon som hittat cow bell collection? måste man flytta ur alla kor ur "stallet"?

Nej, jag funderar också på vad ledtrådarna betyder, tex look up? (eller va det nu står) kan vi inte alla ge lite tips på vart allt hittas?

Jag har 2 st som jag väntar på den sista collection...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 398
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 455
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp