Bomvidd Stübben - Zaldi

Maran

Trådstartare
Vet någon om Zaldi Royals bomvidd 31" och Stübben Siegfrieds 31" är lika smala/vida? Jag har också tittat på http://www.stalleldshestra.nu/ för att jämföra gradtalen, men just dessa sadlar finns inte med.

Hur ser sadlarnas form ut? Är någon mera bananformad än den andra? Jag har en permanentstoppad Zaldi Royal i gott skick, men som inte ligger 100 på hästen. Funderar på att testa Stübben istället, mycket beroende på att det är bra sadlar till bra begagnatpriser. Har tyvärr inte tillgång till någon fräsch Stübben att jämföra med på egen hand.

Enligt stall eldhestra är Zaldi 30= 78 grader och stubben30= 81 grader så det borde skilja lite på storlekarn mellan 31orna också. Stubben är lite vidare. Både Stübben och Zaldi är sadlar som är ganska raka i sina bommar.

Liknande trådar

Dressyr Håller på att byta sadlar till en av hästarna och känner mig smått förvirrad. Är mycket tacksam för råd/erfarenheter om dessa sadlar...
Svar
6
· Visningar
2 298
Senast: Snyggve
·
H
Utrustning Jag har en häst som har hög, men rätt så bred manke, rätt stora bogar och är överbyggd samtidigt som ryggen är rak. Och ja - den är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 953
Senast: hopp_o_galopp
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 285
Senast: caballus
·
Dressyr Letar fortfarande dressyrsadel till min Islandshäst. Det mesta glider fram på honom då han är lite smal över bogarna och behöver bredda...
2
Svar
25
· Visningar
4 801
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V