BomlÖssadel,

G

Granz

får man lov att tävla med en bomlös sadel i hoppning?? Iaf klubbtävlingar??

/T :)

Sv: BomlÖssadel,

*Puttar innan den försvinner för långt ner* :D

Man ska inte hoppa i en bomlös sadel, vet inte varför, men man ska inte det i alla fall..
Jag har en bomlös som jag rider i när jag inte hoppar, och en bomsadel när jag hoppar :)

Jag har gjort det på clear rounder...På klubbtävling får man väl fråga klubben som arrangerar :D

Man kan hoppa i bomlösa, kanske inte superhöga hinder men mindre går utmärkt.

Chima skrev:
Man ska inte hoppa i en bomlös sadel, vet inte varför, men man ska inte det i alla fall..
Jag har en bomlös som jag rider i när jag inte hoppar, och en bomsadel när jag hoppar :)

konstigt, för den följer alla hästens förelser.. :crazy:

Ja, men den fördelar inte trycket från stigbyglarna på en större yta som en bomsadel gör. Allt tryck hamnar där stiglädrena är infästade, dvs vid ett smalt band över ryggen på hästen.

okeej,.. men jag hoppar ibland små hinder med den men ja hoppar bara barbacka nästan :D

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter hoppningar i helgen så står det nu klart att Edith Strandberg och Clara Clewåker från Värnamobygdens ryttarförening får tävla på...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar