Bomlösa sadlar...? eller barbackasadlar?

B

Buffalo_brud

Är det någon som vet något om dom bomlösa sadlarna?
Är dom bra, varför?

Jag tycker om att rida barbacka för man kommer åt bättre med skänklarna. Men jag har bara hört dåliga saker om att rida barbacka att man förstör ryggen på hästen.Och jag vill ju hoppa med hästen och man ska ju inte hoppa högt barbacka. Jag tycker inte om dom, "vanliga" sadlarna dom är så obekväma och man kommer inte åt med skänkeln.

En bomlös sadel är ju ett bra alternativ eller? Så jag funderar på att köpa en bomlös sadel.

Vet ni några bra sidor där man kan kolla på dom?

Eller har ni en bomlös sadel,barbacka sadel till salu så kan ni gärna mejla..! :D

för hästens skull rekommenderas det nog att man inte hoppar alltför mycket med bomlöst, vid hoppning behövs en sadel som fördelar tryck och stötar över ryggen. Detta har jag hört från andra, har inte provat bomlöst själv så jag är inte säker.

ajja...okejj! då vet jag....men det är väl iaf. bättre än att hoppa barbacka...

Sök på "Bomlösa sadlar" här på forumet så kommer du att få upp massor med intressant att läsa om bomlösa sadlar! :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 107
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar