Sv: BollnÄs

haha.. Nää det kanske jag gör under hästveckan istället! ;)

Jag trivdes verkligen i rollen som MILKO värdinna! :angel:
( Delvis drack milkshake, kollade in tävlingarna i solen och snacka skit med folk när ni andra satt och tryckte vid samma hinder :devil:;))

Kl

Stackarn måste följa med i vilket fall för att unghästen ska kunna ta sig till tävlingen så hoppas fortfarande på mirakel till imorgon.

Där leder du i alla fall med 1-0 ;) Vår Grolle är snäll bara inte Betti är i närheten (dvs på samma tävling:angel:)

Lycka till allesammans i Bollnäs! Jättetrist :cry: att inte få åka dit i helgen då jag ju har massor med elever där. Nu får vi utmobbade 100-klass norrlänningar gadda ihop oss i Qvinnersta istället, ingen tvekan om att vi hellre velat tävla i Bollnäs :mad:

kl.
Stort grattis Moa :bow::bow:
Lasse såg jättefin ut ochlikaså Sigge även om han inte fick nån placering.
Även grattis till skyfantis syrra som knep en seger.

kommer med lite bilder senare kanske.

kl.
Stort grattis Moa :bow::bow:
Lasse såg jättefin ut ochlikaså Sigge även om han inte fick nån placering.
Även grattis till skyfantis syrra som knep en seger.

kommer med lite bilder senare kanske.

Ja Grattis:bump::laugh:
Jo, det lät som hon var nöjd med dan idag i alla fall. Var inte där själv men, hon hade tyckt det varit väldigt kul i terräng (speciellt hästen), o red en halv minut för fort:crazy: Men det gick ju bra ändå;)

Iona var så duktig så, men hon hade varit väldigt stark sa hon :D

Det hade gått bra för dig med hörde jag, kul! Enorm skillnad på hästen din, sen jag såg den sist ni var och tränade!

Ja Iona var rejält stark o före mitt hinder (nr 7) så fick hon dra tag i henne ordentligt för hon körde bara fram huvet o sprang som en tok hihi.

Var har du varit i helgen ?

Ja Iona var rejält stark o före mitt hinder (nr 7) så fick hon dra tag i henne ordentligt för hon körde bara fram huvet o sprang som en tok hihi.

Var har du varit i helgen ?

Haha, ja hon sa att hon hade varit lite tokig. Hon har inte varit på terrängen sen förra sommaren så :D
Jag har varit i Hudik på hopptävlingar hela helgen;)

Iona var så duktig så, men hon hade varit väldigt stark sa hon :D

Det hade gått bra för dig med hörde jag, kul! Enorm skillnad på hästen din, sen jag såg den sist ni var och tränade!

Ja det lät så:p
Ja, det gick riktigt bra :laugh:Ja hon har utvecklats hur mycket som helst, på de här månaderna. :)

Tack så mycket! :bow:
Jättenyfiken på bilderna :)

Betti: Men vet du, vår lille har stått själv i transporten medan Sigge har gått! :eek::banana:
Och inga trasiga axlar denna gång :angel:

Sara: Det var trevligt att prata med dig! Sigge såg ju till att du fick jobba lite, du är ju inte banchef för inte :angel:

Nittionio: Jättegrattis!

Jag är jättenöjd med mina hästar. Sigge hade tyvärr inte särskilt optimal uppladdning och jag var glad att vi ens kom till start. Resultatmässigt gick ju Sigge inte så bra men han är en sån kämpe i terrängen att det inte spelar någon roll. Jag tror att skon rök innan öppna oxern och Sigge som är så extremt ömfotade gick som tåget hela vägen ändå och jag tror att vi kom in 30-40 sek före optimal tiden.

Lasse har verkligen mognat (som LB sa; förra året hade ju ingen koll alls men nu går han ju jättebra) och gick tom bra i dressyren trots att det var i ridhuset (sen att han har en klantig matte som red in med skydd på.. :angel: ). I hoppningen var hästen mycket bättre än ryttaren så att vi nollade var bara hans förtjänst.
I terrängen var han super. Tittade mycket mer på omgivningen än hindrena. Hindret efter banken (för *) var jätteläskigt och jag var väldigt nära att drutta av.

Mamma fotade lite under dressyren och hoppningen för att spara band till terrängen. Och nog filmade hon terrängen, bara det att det inte satt något band i :angel:
Lite bilder iaf:
20744364.jpg

20744397.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744418.jpg

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744458.jpg

20744470.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744503.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744531.jpg

20744554.jpg

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744559.jpg

Får äväl bjuda på denna, kolla bak: http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_27/20740000-20749999/640x480/20744573.jpg

Sen hoppade han fint :laugh::
20744602.jpg

Jag var ju tvungen att gå in och kolla resultaten för du är ju så blygsam att du inte talade om att du VANN!! :D

Grattis! :banana::banana:

Tack! :D

Stackars Lasse blev påpucklad två gånger under framridningen till terrängen. Först var det xxx´s häst som kastade sig åt sidan och sen slängde ut bakbenen. Ett halvt varv senare blev vi uppträngda mot tråden av en skimmel. :crazy:

Tack, vad söta ni är!

För nästen exakt ett år sedan gick han på över 63 i dressyren när han gick samma klass i Bollnäs. Lite skillnad mot hans 46,5 igår! :bump:

Ja jag tänkte på de idag.. minns förra året då du knappt fick stopp på honom mot banken :D

Såg när fuxen sparkade honom , du såg lagom glad ut :angel: :devil:

Fick inte så många bra bilder, satt tokigt till idag .
men fixar några imorgon.

Vart så jäkla paff. Fuxen flög ju typ i sidled innan den smackade på. Känner ryttaren sen tidigare och hästen var skvatt galen redan dagen innan inför dressyren. Höll på att bli sparkad av ytterligare en häst på framridning till dressyren pga att den andra ryttaren red alldeles för nära. Mötte henne flera gånger efter (där hon skulle hålla undan) och likt förbaskat red hon lika nära :confused:
Otäckt är det tycker jag.

Kändes som om de försökte eliminera vinnarhästen :devil:

:bow:Grattis:bow: Nittionio, Murray och lilla Skyfantis

Har fått rapporter om att det var byggt väl i överkant i debutant/90-klass med hinder före vattnet, hus på böjt spår och låda före studs-trappan (nerför), stämmer det eller är de överdrifter från de som misslyckats...:angel:

Resultatet tyder ju i alla fall på att det inte varit direkt lätt :eek:

Nu ska vi se här. Förutom deb häst som jag själv red såg jag deb kat I. Vi hade ingen stock framför vattnet, däremot tror jag att det var det för ponnyerna (stocken är ju väldigt låg men klart att det vattnet är lite jobbigt iom att det sluttar nerför). Skulle nog inte kalla det böjt spår mellan husen. Tyckte att de stod rätt så rakt, möjligtvis lätt båge men de var numrerade som olika hinder (dvs man kunda lägga volt emellan). Stod ett gult hus framför trappan (bara för häst) ca 4 glpsprång ifrån. Inget problem för oss men möjligt att det var lite häftigt för en debutant.

Svårast var nog de två röda husen. Min kuse tittar gärna på röda hinder och de låg placerade precis intill nya vattnet, dvs vissa hästar kan säkert ha skyggat för vattnet. Jag vet faktiskt inte. Tyckte det var en bra bana och nu blir det nog lätt i Trossnäs för min buse.

Ponnyerna hade stora problem med tvåan och trean. Tvåan var stocken med graven (fylld med ljust spån) och trean något grön/vitt. Kanske lite tidigt på banan...

Fö tyckte jag att *-banan var ruskigt fin! Jättekul med nya vattnet och att det var så pass stor variation från förra året! :bump:

Stod ett gult hus framför trappan (bara för häst) ca 4 glpsprång ifrån. Inget problem för oss men möjligt att det var lite häftigt för en debutant.

Ja det förklarar ju saken... Hinder, fyra galoppsprång, liten trappa med studsavstånd... debutant? :confused: inte konstigt att superbegåvade 5-åringen som gjorde sin första start tog trappan i ett språng:eek:

Ponnyerna hade stora problem med tvåan och trean. Tvåan var stocken med graven (fylld med ljust spån) och trean något grön/vitt. Kanske lite tidigt på banan...

Det där grönvita hade han ju med redan förra året och konstaterade att det inte funkade, inte med den placeringen, konstigt val att upprepa det :grin:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
698
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 116
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka