Sv: BollnÄs

Rapport i halvtid... med många Bukisar på plats
Grolle var jätteduktig, lugn och sansad men tyvärr ett pet i hoppningen annars nästan på placering
Jazzen kopierade sitt resultat från Baståsen. 42,7 + 0. Nu gäller det att han sköter sig i morgon. Ligger 2:a
Betti var trött och tråkig (dock inte såååå tråkig som domaren tyckte tycker jag:angel:) och sen brydde hon sig inget i hoppningen och petade tre!!!!!
Murray ligger bra till med både Sigge och Lasse, trots tappsko, stackarn
Walfvesta och Crazymama träffade jag också där och det gick väl skapligt för dom med.
Nu skall jag ladda för morgondagen, har ett antal lagryttare att hålla tummarna för imorgon

Grattis till er som de gick så bra för! :) kanske två juniorer som fick besked om att få åka på EM nu? ;)
Var debutantbanan svår elr? såå mkt fel...

Grattis till er som de gick så bra för! :) kanske två juniorer som fick besked om att få åka på EM nu? ;)
Var debutantbanan svår elr? såå mkt fel...

Skulle tro att läget klarnade lite för B nu.... Och handen på hjärtat så är de väl mest kvalificerade för att åka dit, bara haft lite oflyt

Generellt tycker jag nog att de lägsta klasserna var svåra för att vara deb/0,90 och högsta klassen lättare än förr.

Jättenöjd är jag i alla fall med våra kat II ponnyer som båda gick super och dotter och Jazzen kom 2:a (red bort segern genom att rida alldeles för fort igen:angel:)

Betti var också kanon idag och Grålle hade lite otur när han halkade till framför sängen och var tvungen att stanna så han får vi byta klass med på Gotland, shit också!

Kul att Betti gick så bra.
Själv satt jag ju så dumt till så såg ingenting o kunde knappt ta kort.. trist.

Tyckerlite synd om Murray som åkte i backen redan på första hindret.. tur då att sigge gick som tåget istället :D

Fina tävlingar vart det :love: utan incidenter :bow:

Och regnet höll sig undan hela dan :bow: De flesta mötte väl det på vägen hem :D

Murray ligger bra till med både Sigge och Lasse, trots tappsko, stackarn

Samma sko flög 3m ovanför huvudena på mig och Sigge vid pliktporten sen. :crazy: Tur att hovis kommer på tisdag.

Tycker lite synd om Murray som åkte i backen redan på första hindret.. tur då att sigge gick som tåget istället :D

Det var mer synd om mig när han skulle få ta sig runt terrängbanan som träning efteråt för då dängde han av mig på tvåan istället och om ni inte har egna erfarenheter så kan jag berätta att det gör ONT att landa med svanskotan på hindret. :crazy: Har inte ens kunnat sova på vägen hem pga konstant molande värk. Upptäckte efter att tag under träningen att jag hade blod lite varstans, lyckades på något vänster att skala av hud på ringfingret trots handskar. :confused:

Vi är jättenöjda med helgens tävlingar:D. Från att legat på en 15de plats i den 1*-iga efter dressyren och hoppningen till en 8de plats efter terrängen där Crazy gick super, kan vi inte annat än vara nöjd. Nu är vi föhoppningsvis på tåget igen.
Tack för en trevlig tävling vill vi säga till arrangörerna :love:och roligt med alla nya bekantskaper:laugh:.

Kräket (närmare beskrivning behövs väl inte? :angel: ), ja, vad ska man säga. Han hoppade i varje fall hinder nummer 5-16 i terräng väldigt bra sen. I hoppningen var han duktig (försökte fula en gång men den gubben gick inte) och dressyren (8:a på gång och sits! :banana:) också, resten har jag förträngt för annars skulle jag bli gråhårig.

Sigge är underbarast! :love: Har inte gjort någonting fel alls på hela tävlingen. Petade trean eftersom jag viftade och gapade för att få en funktionär att plocka upp riset som ramlat framför sexan, dvs tapapde fokus i anridningen. Och terräng bara åker jag med på långa tyglar. Dunkade i 6b rejält men annars kalas.

"Lille" Cassius, även kallad Nasse i vissa lägen debuterade * och blev livrädd för det lilla blåa hindret efter banken och efter två stopp där, kom knappt i närheten av hindret, fortsatte vi banan runt utan några som helst problem. Så nu ska vi träna blå hinder inför Bunge...

hoppas att du repar på dig snart :D

Jag har inte mkt att visa i bildväg men jag fångade bettibets dotter på två kort iaf.
glad häst :rofl:
Hstveckan053.jpg

Hstveckan060.jpg

Sen tror jag att jag även fångat en bukare men lite osäker... visst är de här EeMam ? (ursäkta att jag kapade huvet ..gick lite fort så jag hann inte med o zooma ut :D)
Hstveckan018.jpg

Härliga bilder, som du förstår försökte dotter undvika att hamna på bild genom att kasta sig till höger :angel:

99:ans gamla glada häst var ju av nån konstig anledning lugn på lördagen :bow:

Men på söndagen var han sitt gamla glada jag igen, dvs löddrig redan vid framskrittningen:angel:

Kräket (närmare beskrivning behövs väl inte? :angel: ), ja, vad ska man säga. Han hoppade i varje fall hinder nummer 5-16 i terräng väldigt bra sen. I hoppningen var han duktig (försökte fula en gång men den gubben gick inte) och dressyren (8:a på gång och sits! :banana:) också, resten har jag förträngt för annars skulle jag bli gråhårig.

.

Varför dängde han av dig? Tvärnita han eller vad hände :confused:

Japp. Kastade sig, tvärnitade och for omkring när vi skulle ta oss förbi ponnyernas första hinder och lagom tills vi kommit igång igen kom vårat hinder och då var han så spänd att han frös fast i marken och jag ställde mig på fötterna bredvid honom. Andra gången fulnitade han i sista stund, så pass att jag fick så mycket fart att jag landade först på hindret och sedan bakom.

Tror inte det är någon spricka iaf, för det är mycket bättre med svanskotan. Har tom kunnat skritta ut på hästarna idag utan att pinas ihjäl.

FT_ryttare:

Du har möjligtvis inte fotat någon brun häst med grönt schabrak från 90 klassen? :bump: Jag var vitklädd med grå väst och vit hjälm. :D

nej jag fotade jättelite eftersom jag satt på så dåliga platser.
Så fotade bara på dom jag kände igen och inte ens de korten blev bra.. :S

Du får hojta till nästa gång du är i bollnäs så ska jag fånga dig :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
689
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka