Sv: BollnÄs

Fast det *-vattnet vi red på lag-sm i Hermanstorp tror jag Lasse klarar. Stocken vid nedhoppet var så pass liten att man nog kan trava på. Ön lär de, som betti sa, ta av bara farten. Dessutom var vattnet sent - förhoppningsvis har de kommit igång bra.

ön där gör ju varken från eller till (såvida dom inte snubblar upp)för har dom hoppat i en gång så gör dom ju det igen :angel:

Nja...det håller jag inte med om då jag såg flera hästar hoppa ned och upp på ön för att sen stoppa där...och stanna ut sig förra året. Är man osäker på vatten så är ju inte detta hinder nåt idealiskt att debutera på.

Sen säger jag inte att just Lasse gör det men jag var ju iaf där förra året och såg de flesta i 100-klassen hoppa detta. Tycker nog att både Trossnäs och Hermanstorp kan klassas som ganska svåra 100-klasser jämfört med t ex Mariestad eller Gärds.

Vet inget om Skurup men Baståsen ska vara jättefin! Har bara sett bilder därifrån, minns inte vattnet just nu men är säker på att det såg bra ut annars hade jag kommit ihåg det!:grin:

Bra underlag också och nära för dig så det borde väl vara det bästa?

Vet inget om Skurup men Baståsen ska vara jättefin! Har bara sett bilder därifrån, minns inte vattnet just nu men är säker på att det såg bra ut annars hade jag kommit ihåg det!:grin:

Bra underlag också och nära för dig så det borde väl vara det bästa?

Skurup, joo - inte världens mest maxade bana som det ser ut idag, men nya hinder är på ingång. Vattnet är enkelt, vad, nedhopp alt. stock 1 språng nedhopp. banan är lätt kuperad men härligt inbjudande.

Det var så roligt att prata med dig också! :D

haha, jag tror jag pratade med de flesta under den dagen faktiskt, så långtråkigt som jag hade blev det lite tjatter på framhoppningen med alla!

Tjoho!! Det blir ** i Bollnäs!! Tack snälla Bollnäs för ert tillmötesgående. Nu finns möjligheter för några till att fortsätta att kvala till SM......

Vi kommer med tre hästar denna gång (nu när det finns klasser:angel:)

Betti skall gå * igen, Grolle skall gå 100-klass och Jazzen skall försöka fixa ett andra kval till LagSM i debutant kat II-18

Kommer tyvärr inte, jobbar hela helgen:cry:!

Åker troligen till Sämsholm i stället och hoppas det går lika bra att rida där som i Bollnäs!!;)

Hoppas ni alla får det trevligt utan mig!:)

trist att du inte kommer.

Såg precis startlistan och de är bara en ponny i msv A.
Kände igen några från buke.

ja tror de va fler som skulle rida CNCP** men de har ej uppdaterat startlistorna och tagit med dem som är efteramnälda. Men jag ska ej lova något men ja hörde några som sa att de skulle efteramnäla.

Jag kommer, men det visste du förmodligen redan. :)
Vet inte var, men någonstans på vägen måste det blivit fel för bebisen min ska självklart inte gå den * utan lätt. Jag har ringt och pratat så förhoppningsvis uppdaterar de listan snart.

Om någon undrar varför kusen har konstiga fläckar på kroppen så beror det INTE på att jag borstar dåligt utan för att han fick för sig att rulla sig i blåbärsskogen (med sadel och hela köret på!) igår. :crazy:

ja jag var lite brydd att lasse skulle gå *-iga men misstänkte att de var något fel där.

Rulla sig i blåbärsskogen.. mysigt värre.
Fläckarna hinner du nog tvätta bort :D

nä jag brukar inte roa mej med att rulla runt i blåbärsskogen... :angel:

Men nä rman får blåbär på kläderna ska man ju använda nå husmorstrix.... minns dock ej vad.

alternativt kan du samla på dej lite blåbär och färga hela hästen :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
689
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka