R
Raderad medlem 6459
Att negro betyder svart på portugisiska och spanska vet nog de flesta redan om .Det har jag aldrig förnekat, som synes. Jag har heller inte uppmuntrat användningen av ordet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att negro betyder svart på portugisiska och spanska vet nog de flesta redan om .Det har jag aldrig förnekat, som synes. Jag har heller inte uppmuntrat användningen av ordet.
Jag är på väg ut på exkursion, så har fått avstå strumpbyxor idag till förmån för mer oömma kläder.
Vet inte riktigt vem du vänder dig till här men jag kan inte riktigt se hur du blivit påhoppad?Och för det förtjänar jag att bli påhoppad och utskälld?
Jag är jeansmänniska och har otroligt svårt att förlika mig med hudfärgade tunnstrumpbyxor varför jag använder grå, svarta leggings till kjol, lite vintriga strumpbyxor. Men på sommaren. Jag har ruskigt fula ben och vill gärna ha något under kjolen (förutom "småbyxorna" då). Är färgade ok på en rultig 40-årig tant? Till vardags, till typ "strax-över-knäna-kjol" i trikå. Till partaj och finklänning genomlider jag hudfärg eller i bästa fall svart.
Jag tror att vissa av inläggen kan uppfattas som att "läxa upp" SusieQ om varför det inte är okej att säga neger, när SusieQ själv bara ville informera om ordets ursprung, utan att försvara användandet av det. Så jag kan förstå hennes reaktion, samtidigt som jag kan läsa vissa av inläggen som mer förklarande för SusieQ varför man ser det som onödigt att använda den förklaringen, för att det kan få vissa att då tycka det är okej att använda neger.Vet inte riktigt vem du vänder dig till här men jag kan inte riktigt se hur du blivit påhoppad?
Låter okej! Kanske jag kan få låna kroppen nån gång när du är borta?Det är lugnt, jag vill mest ha hans kropp så du kan få resten.
ooooh enhörningarKlart det är ok med färgade! Alltså, det beror ju på vad du har för kläder i övrigt, har du proper-advokat-beige-dräkt kanske du inte ska ha illrosa leggings med enhörningar på, men så länge klädseln passar till det så kör på säger jag.
Precis så! Jag antar att @SusieQ reagerade på mitt inlägg, men jag kan inte någonstans i vare sig avsikt elller innebörd av vad jag skrev kalla det för vare sig påhopp eller utskällning. Förklaringen legitimerar inte användningen av ordet. Det finns fler nyanser än så, även i debatten.Jag tror att vissa av inläggen kan uppfattas som att "läxa upp" SusieQ om varför det inte är okej att säga neger, när SusieQ själv bara ville informera om ordets ursprung, utan att försvara användandet av det. Så jag kan förstå hennes reaktion, samtidigt som jag kan läsa vissa av inläggen som mer förklarande för SusieQ varför man ser det som onödigt att använda den förklaringen, för att det kan få vissa att då tycka det är okej att använda neger.
Kan det vara korrekt, tro?
/Hedinn, your fredsmäklare no 1
Det har jag aldrig förnekat, som synes. Jag har heller inte uppmuntrat användningen av ordet.
ooooh enhörningar
Jag tror att vissa av inläggen kan uppfattas som att "läxa upp" SusieQ om varför det inte är okej att säga neger, när SusieQ själv bara ville informera om ordets ursprung, utan att försvara användandet av det. Så jag kan förstå hennes reaktion, samtidigt som jag kan läsa vissa av inläggen som mer förklarande för SusieQ varför man ser det som onödigt att använda den förklaringen, för att det kan få vissa att då tycka det är okej att använda neger.
Kan det vara korrekt, tro?
/Hedinn, your fredsmäklare no 1
Måste bara fråga, är det någon mer än jag som undrar varför strumpbyxor saknar tå- och hälförstärkning nu för tiden? 2 gånger, sen kaputt! Vad gör man för att de ska hålla? Eller finns det hållbara, bara jag som missat dem?
Fast nu är ju enhörningar i grunden hästar. Faktiskt. Jag vet, för jag har sett en. Typ i alla fall.Vi är faktiskt på ett hästforum, inte på ett enhörningsforum.
En ganska tjock en? För då har jag nog sett samma!Fast nu är ju enhörningar i grunden hästar. Faktiskt. Jag vet, för jag har sett en. Typ i alla fall.
Fast nu är ju enhörningar i grunden hästar. Faktiskt. Jag vet, för jag har sett en. Typ i alla fall.