bollensdag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh vad mycket OT det blev här! :(

Vi skulle ju diskutera strumpbyxor!
Fast det är klart, sjömansbiff låter himla gott! Jag har ju ändå relativt nära till Göteborgs hamn så det kanske kan vara värt att prova (munkar är ju gott liksom!).

Men vad har ni i mer för ingredienser? Funkar fiskrens och andrahandssorteringen av kritik? Och paprika?

Jag är jeansmänniska och har otroligt svårt att förlika mig med hudfärgade tunnstrumpbyxor varför jag använder grå, svarta leggings till kjol, lite vintriga strumpbyxor. Men på sommaren. Jag har ruskigt fula ben och vill gärna ha något under kjolen (förutom "småbyxorna" då). Är färgade ok på en rultig 40-årig tant? Till vardags, till typ "strax-över-knäna-kjol" i trikå. Till partaj och finklänning genomlider jag hudfärg eller i bästa fall svart.

Klart det är ok med färgade! Alltså, det beror ju på vad du har för kläder i övrigt, har du proper-advokat-beige-dräkt kanske du inte ska ha illrosa leggings med enhörningar på, men så länge klädseln passar till det så kör på säger jag. :)

Vet inte riktigt vem du vänder dig till här men jag kan inte riktigt se hur du blivit påhoppad?
Jag tror att vissa av inläggen kan uppfattas som att "läxa upp" SusieQ om varför det inte är okej att säga neger, när SusieQ själv bara ville informera om ordets ursprung, utan att försvara användandet av det. Så jag kan förstå hennes reaktion, samtidigt som jag kan läsa vissa av inläggen som mer förklarande för SusieQ varför man ser det som onödigt att använda den förklaringen, för att det kan få vissa att då tycka det är okej att använda neger.

Kan det vara korrekt, tro?

/Hedinn, your fredsmäklare no 1

@Hedinn Med tanke på att det största försvaret för att använda ordet neger är just att säga att det minsann är spanska/portugisiska och betyder svart så kändes det för mig som samma gamla vanliga som man alltid får höra. Särskilt när någon skrivit att man faktiskt kallade sina slavar så - och @SusieQ då invänder mot det och förklarar vad det "faktiskt" betyder.

Men det var väl bara ett missförstånd. Faktum kvarstår dock att jag inte kan se några påhopp.

Klart det är ok med färgade! Alltså, det beror ju på vad du har för kläder i övrigt, har du proper-advokat-beige-dräkt kanske du inte ska ha illrosa leggings med enhörningar på, men så länge klädseln passar till det så kör på säger jag. :)
ooooh enhörningar :)

Jag tror att vissa av inläggen kan uppfattas som att "läxa upp" SusieQ om varför det inte är okej att säga neger, när SusieQ själv bara ville informera om ordets ursprung, utan att försvara användandet av det. Så jag kan förstå hennes reaktion, samtidigt som jag kan läsa vissa av inläggen som mer förklarande för SusieQ varför man ser det som onödigt att använda den förklaringen, för att det kan få vissa att då tycka det är okej att använda neger.

Precis så! Jag antar att @SusieQ reagerade på mitt inlägg, men jag kan inte någonstans i vare sig avsikt elller innebörd av vad jag skrev kalla det för vare sig påhopp eller utskällning. Förklaringen legitimerar inte användningen av ordet. Det finns fler nyanser än så, även i debatten.

Det har jag aldrig förnekat, som synes. Jag har heller inte uppmuntrat användningen av ordet.

Ordets bokstavliga härledning är inte intressant, det är dess konnotationer som är det. Som att säga att fitta ursprungligen betyder sumpmark och ignorera att det är ett lite halvgrovt ord för vagina.

ooooh enhörningar :)

Googla unicorn leggings, I dare you.

Hittade ett pas asfina på en australiensisk sida. Bara 75 AUD (typ 460), och sedan frakt på det... Men titta! :love:

HellYeahLegs_6_WEB_1024x1024.png

Jo det där är väl i princip korrekt.
Jag tenderar att bli extremt faktaorienterad i mitt tankesätt ibland och ser inte allt det andra för att det är så förbannat självklart för mig. Glömmer väl iofs bort att andra tänker olika och forum är som forum är.:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Krålus
·
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 155
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
251
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med era bästa recept på körsbär som inte innebär att se skall förvaras i frysen.
Svar
7
· Visningar
229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama