bollensdag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu är ju enhörningar i grunden hästar. Faktiskt. Jag vet, för jag har sett en. Typ i alla fall.

Är du säker på att det inte var en sån här du såg?
narval-03.jpg

En ganska tjock en? För då har jag nog sett samma!
nosho%CC%88rning.jpg
Nej, en sån har jag inte sett. :(

I princip hela min bekantskapskrets känner väl till historien vid det här laget, så jag kan väl lika gärna dra den här också, i väntan på att någon låser in mig i ett rum och ger mig färgglada piller.

Det är nu knappt två år sen och jag var ute och red i skogen då jag såg nåt stort och vitt bland träden. Min första tanke var ju givetvis förrymd häst och efter en snabb check konstaterade jag att den var utan sadel så det åtminstone inte borde ligga nån halvdöd ryttare ute i skogen någonstans. Allt detta utspelade sig alltså extremt fort i min hjärna, på ett par-tre sekunder kanske.

För i nästa sekund ser jag att hästen har horn. Och jag hinner, pinsamt nog, tänka "Vad fan... En enhörning?!" innan jag inser att det är en vit älg. Som jag dessutom hade sett, på nästan samma ställe, bara ett par veckor tidigare. Min hjärna är inte alltid som alla andras.

För i nästa sekund ser jag att hästen har horn. Och jag hinner, pinsamt nog, tänka "Vad fan... En enhörning?!" innan jag inser att det är en vit älg. Som jag dessutom hade sett, på nästan samma ställe, bara ett par veckor tidigare. Min hjärna är inte alltid som alla andras.

:rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Krålus
·
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 155
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
251
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med era bästa recept på körsbär som inte innebär att se skall förvaras i frysen.
Svar
7
· Visningar
229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama