Boa-horse boots

taccotad

Trådstartare
Ni som använder dessa, hur är hållbarheten? Företaget garanterar att de håller 90 dagar, men nog måste de väl hålla längre än det?
Jag förstår ju att det även beror på hur mkt man rider och på vilket underlag.
Kan ni vara snälla och berätta hur länge era "gympadojjor" varit användbara?

Sv: Boa-horse boots

I ett nummer av hästfynd där de testade boaboots så skrev de att de kan hålla i flera år bara man sköter dom ordentligt.

Att betala 1000:- för 90 dagar tycker jag låter som en dålig affär.
Skriv eller ring till företaget och ifrågasätt. Antingen får de sänka priset eftersom det då är en slit o släng vara o betala 1000:- för en sådan produkt är inte alls billigt om man tänkt använda de en tid. :eek:

jag mailade dom precis o frågade om användbarheten, hållbarhet o pris.Samt om det är kort hållbarhet varför de har så högt pris.
Jag återkommer när de svarat.

Nu har jag fått hem bootsen. Har också sett att garantin är 90 dagar, men nog måste de hålla längre tycker jag. Läste också i hästfynd där de skrev att bootsen kan hålla flera år, vilket jag verkligen hoppas på att dom gör. Annars är det jäkligt dyrt om de bara håller i ca 90 dagar.
Har använt mina i 2 (snart 3) veckor och ser ingen skillnad på varken sulan eller något annat.
Ska bli lite spännande att läsa vad BOA-företaget säger om hållbarhet etc.

Shettisar skrev:
jag mailade dom precis o frågade om användbarheten, hållbarhet o pris.Samt om det är kort hållbarhet varför de har så högt pris.
Jag återkommer när de svarat.
Hej.
Nu har svaret kommit om bootsen:
"Hej Marie.
Nej det ryktet stämmer verkligen inte. Det är Boas amerikanska garanti som
är 90 dagar.
I Sverige gäller naturligtvis konsumentverkets garantiregler.
Vänligen
/Ove"

Shettisar skrev:
Hej.
Nu har svaret kommit om bootsen:
"Hej Marie.
Nej det ryktet stämmer verkligen inte. Det är Boas amerikanska garanti som
är 90 dagar.
I Sverige gäller naturligtvis konsumentverkets garantiregler.
Vänligen
/Ove"

jag har inte riktigt koll på vad konsumentverkets garantiregler är, nån som vet?

Jag antar att det än konsumentköplagen han hänvisar till och i så fall så finns det en två års garanti på fabrikationsfel. Vad gäller någon form av "hållbarhetsgaranti" - dvs hur länge varan skall hålla under normal användning - har jag inte koll på vad det sägs i konsumentköplagen. Däremot om man kan påvisa rena fel gjorda av "fabriken", så har man två år på sig att upptäcka detta och reklamera sin vara och få den utbytt eller ersatt. Te x om sömmar brister eller någon anordning inte håller vad den utlovar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 645
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 872
Senast: lilstar
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka