Bo tvåa med bebis?

Sv: Bo tvåa med bebis?

Jag tycker visst ni kan satsa på en tvåa. Det första året kommer förmodligen barnet vilja vara där ni är så är ni i köket kommer barnet att leka där också. Ni kan ju lätt bo i en två i alla fall två år så då tycket jag det verka lönsamt att flytta. det Jag tyckte var jobbigt med att bo trångt vart att det var så svårt att bjuda hem folk på födelsedagar etc. om det känns för dyrt att flytta till en trea så skulle jag nog satsa på mindre bostad och mer pengar över babyn.
 
Sv: Bo tvåa med bebis?

Alltså man kan bo i en 2:a, allt handlar ju om vad man vill, har råd med osv Här är det ju inga större problem hitta större boende relativt prisvärt.... :)

En sak vi dock märkte... eftersom sambon snarkar och stånkar på nätterna väckte han dottern... så det var ULTRASKÖNT med eget rum åt henne (hon var ca 6 mån då hon började sova i rummet intill.....) men kan ju gå att lösa med säng i v-rum och bra rullgardiner.....

när dom börjar härja med leksaker är det dock ultraskönt med eget rum att ha allt skrot i.... eller om man har data osv är det skönt ha det i eget rum för säkerhetens skull.... barnsäkerhet är lättare ju fler rum man har tycker jag iaf.
 
Sv: Bo tvåa med bebis?

*kl*
Som planen är nu så vill vi nog köpa den där tvåan,
och planen blir i så fall att köpa nytt igen när jag börjar jobba igen efter mammaledighet så vi kan köpa det vi verkligen vill ha!:)
 
Sv: Bo tvåa med bebis?

jag bor i ett hus på 55kvm med min sambo ,min son på 11månader och 2hundar,och det e FÖR litet!!! vi letar större hus ,får knappt plats med ngt i huset,min son kan inte direkt röra sej här.....ångrar mej att vi köpte detta huset när jag var gravid.hade varit ok om man inte hade haft barn. man ska ju ha spjälsäng,vagn,tex babygym,babysitter,lära gåstol,skötbord.vi har inte ett skötbord,eller lära gå stol pga att det e så litet.vi har bara en dyna som vi får lägga på köksbordet....sen har vi knappt ng plats för kläder till vårt barn.....
 
Sv: Bo tvåa med bebis?

En fråga ? Varför har man lära gå stol egentligen ? Inte lär sig barn att gå snabbare och bättre med en sådan. Snarare bara blir mer rörligare...villket i bland kan vara en nackdel.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 179
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 819
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp