Sv: BMbesök

Vecka 36 ( 35+2 )

• Vikt: +4,3 kg
  • Sf: 33.5
  • äggvita: 0/0 :laugh:
  • Blodtryck: 125/60
  • Fosterläge: Helt fixerad och ligger djupt ner
  • Hjärtslag: 140

Bebisen är en liten skit, men ändå inom "normalgränsen" och det är bara att hoppas att Grodan väljer att stanna i magen tills den 31/3 ..

Fast å andra sidan så tar jag nog hellre ett akutsnitt än att må såhär ;)

Senast ändrad:

bm besök idag:)

v.37
vikt + 10kg sen inskrivning
sf: 35.5
hb: 108 :cry:(sjunkit från 114)
protein/glykos: 0/0
bltr: 130/80
fosterläge: ff ruckbar men betydligt mindre än för 2 veckor sen:)
hjärtslag: 140
fosterrörelser: ua

som omständigheterna är nu med lätt yrsel och lite svajande undertryck tror bm inte jag kommer gå över tiden.. ska hålla koll på vikten då de misstänker ev havandeskapsf, men proverna visade inget på det idag så ska ringa om de ändrar sig det minsta för nya prover.:crazy:

Jösses vad duktiga ni är på att hålla koll på alla värden...
Jag har varit på MVC idag, alla värden var bra :angel: förutom att de inte kollade Hb, varför fattade jag aldrig.
Viktuppgång sen innan graviditet: knappt 4 kg (34 fulla veckor i morgon)

Jösses vad duktiga ni är på att hålla koll på alla värden...
Jag har varit på MVC idag, alla värden var bra :angel: förutom att de inte kollade Hb, varför fattade jag aldrig.
Viktuppgång sen innan graviditet: knappt 4 kg (34 fulla veckor i morgon)

får inte ni med era journalkopior (mvc har orginalet)?? det får vi iaf här och den ska ligga i mappen ihop med blodgrupp, förlossningsplan, önskemål osv allt för att det ska gå så smidigt som möjligt när det är dags, så det är ju bara o läsa rakt av för mig ;):) (om du inte får kan ju en orsak kanske vara att vi har inget bb/förlossning här längre utan måste åka 6 mil till närmsta)

hb kollar de inte alltid varje gång om man legat stadigt och alla andra värden är bra. jag har pendlat från 119(inskrivning)-110-114-108. vilket är relativt jämnt så mig kollar de inte varje gång....

Senast ändrad:

Bm besök i går V32 (31+1)

Blodtryck: 127/78 (äntligen sjunkit igen :) )
Hb: 105 måst äta ännu mer järntabletter
Vikt: ca 5 kg sen startvikten...
Äggvita: spår av det i urinen....
SF: 31
Hjärtljud: 148

Ligger med huvudet ner och är fixerad!!:o

*knapplån*

BM besök v 37 (36+1)

Vikt: 63kg + 8 kg sedan inskrivningen
SF: 30 (inte vuxit något på två veckor)
Hb: 113 (lägre än tidigare så nu blir det järntabletter, men blutsaften har funkat länge)
Glukos: 4.4
Blodtryck: 123/84
Fosterläge: Huvudet ner och fixerad
hjärtslag: 120

Blir UL på måndag då magen inte växer som den ska.

/esprit

Tillväxt UL idag, mysigt att få hälsa på där inne igen. Tydligen är det bara magen som är liten, den lille beräknades väga ca 3000 g och ligger därmed ett par % över genomsnittet. Tycker inte att h*n behöver växa på sig mer nu utan h*n får gärna komma ut, segt med 3 ½ v kvar

esprit

Åh vi har ju nästan exakt lika långt kvar, får se vem som hinner först :p

Skönt att bebis har normalvikt iaf, vi har också gjort tillväxtul och allt såg bra ut :)

Vi får snart starta en väntan är snart övertråd och peppa varandra ...

Senast ändrad:

Åh vi har ju nästan exakt lika långt kvar, får se vem som hinner först :p

Skönt att bebis har normalvikt iaf, vi har också gjort tillväxtul och allt såg bra ut :)

Vi får snart starta en väntan är snart övertråd och peppa varandra ...

Ja en sån tråd vore bra, är trött på att inte få sova och ha ont mest hela tiden! Vill ha ut den nu. Har visserligen två veckor kvar på jobbet men de klarar sig om den skulle vilja ut tidigare (och hur stor chans är det ... ha ha)

*delvis knapplån*

v36+0
Vikt: +10.5 kg sen plus, oförändrad sen en månad tillbaka
SF: 33
Bt: 110/70
Hjärtljud: 142
Huvudet ner, men inte riktigt fixerad än.

Pepptråd vore bra, jag är trött nu. Massa sjukdomar och vabbande hemma ihop med dålig sömn sliter hårt. Antagligen är det därför jag står still i vikt, fast så länge magen åtminstone växer är jag lugn.

*delvis knapplån*

v36+0
Vikt: +10.5 kg sen plus, oförändrad sen en månad tillbaka
Bt: 110/70
Hjärtljud: 142
Huvudet ner, men inte riktigt fixerad än.

Pepptråd vore bra, jag är trött nu. Massa sjukdomar och vabbande hemma ihop med dålig sömn sliter hårt. Antagligen är det därför jag står still i vikt, fast så länge magen åtminstone växer är jag lugn.

Vi har väldigt lika så jag måste ha med ditt svar :D

Återbesök BM 36+2
SF-mått: 35
Hjärtslag: 145
Hb: 115
P-glukos: -
Blodtryck: 110/70
Vikt: 75 kg (+10,5)
Huvudet: Fixerat (sen v 32)

Bm-besök idag, vecka 35 (34+0)

Sf-mått: 34 (inte samma bm denna gången, jag tyckte hon mätte väl generöst)
Bt: 110/65
Hjärtljud:143
Vikt: +6,5 kg sen inskrivning

Blodprover från förra besöket
P-glukos: 5,2
Hb: 129 (behöver fortfarande inte äta järntabletter!)

Haha, vad kul! :D
Fast jag tror stenhårt att jag ska ha en kille och du en tjej. Jag har gissat rätt på andras bebisars kön hela förra året, så vi får se hur det går!

Knapplån

v 30+3
SF-mått: 33
Hjärtslag: 130
Hb: 120
P-glykos: 6,1
Blodtryck: 127/85
Vikt + 10 sen inskrivning (5 kg på 5 senaste veckorna :cool:)

Sprattel låg med huvudet ner när vi var på 3D-ultraljud i fredags, BM där trodde inte att han skulle vända sig utan stanna kvar med huvudet nu. Skönt att veta det. :)

*kl*

BM i tisdags morse. Går varannan vecka nu.

Vecka: 33+0
Hjärtslag: 150
Blodtryck: 120/70
Hb: 105! :eek:
Vikt: + 10 kg (före grav-vikt)

Väger mig måndag morgnar. Förra vägningen hade jag gått ner 1 kg och under månaden dessförinnan legat stilla i vikt. Senast hade jag gått upp 2 kg på mindre än en vecka = svullen! Kan inte få på ringarna längre och t.o.m. slappa strumpor ger märken på vristerna. :crazy:

Senaste 1½-2 v har jag kännt mig tröttare och segare än en zombie + huvudvärk varje dag, fick svaret i tisdags. Jättelågt Hb (105), inte konstigt att orken tryter. Och jag har ändå tagit extra järn senaste par veckorna, har kombinerat Duroferonet med Blutsaft. Men det tar kanske ett tag innan det ger effekt? Ska ta lite extra Duroferon ett tag och se om det hjälper (man kan ta två om dagen vid blodbrist) + äta mer medvetet (mer rött kött, leverpastej, spenat, gröna grönsaker, nötter, torkade aprikoser mm).

BM sa att man får bli hur svullen som helst så länge blodtrycket är ok. Och mitt är ju klart godkänt. :)

*knapplån*

Uppdaterar med morgonens siffror :) Förra gångens inom parentes bakom.

v. 30 (29+2) (tidigare besök v. 26 (25+2) )

Blodtryck; 110/60 (110/60)

Äggvita; 0/0 (-)

Blodsocker; 6,9 (6,8)

SF-mått; 29,5 (25)

HB; - (128)

Hjärtslag; 148 (136)

Vikt; 72,8kg vilket är +9,2 kg sen inskrivning, +9,7 kg sen +. (+7,0/+7,5).

Övrigt; Sköldkörtelprov u.a (har haft lite problem med rusande hjärta, så det ville ta prov på sköldkörteln).

Fortsätter att samla på mig vatten...men mår f.ö toppen :)

Senast ändrad:

BM-besök i v 39 (38+0)

SF-mått: 32 (har vuxit lite sen sist)
Hb: 122 (en järntablett om dagen fungerar bra)
Blodtryck: 140/78
Fosterljud: 128, huvudet långt ner i bäckenet och fixerat

BM trodde inte den lill* skulle stanna inne två veckor till, men man får väl se när den behagar komma ut. Fick en ny tid på BF-dagen, förhoppningsvis blir det sista gången

esprit

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306
Gravid - 1år Efter att ha gått hos en måttligt slarvig och otrevlig barnmorska, så valde jag att byta. Hos den gamla barnmorskan gjordes inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
20 487
Senast: Clintan
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka