Blodig Blödning

Koltinna

Trådstartare
Nu 6 veckor efter förlossningen hade blödningarna försvunnit, men det kom fortfarande lite ljusbrunt. Jag och sambon hade sex och efter detta så har det kommit typ som mensblödningar - alltså blodiga blödningar igen.
Vad är detta och kan det vara farligt?
Vågar inte ringa BM och fråga :crazy:

Sv: Blodig Blödning

Varför vågar du inte ringa BM och höra efter?

Ring sjukvårdsrådgivningen anonymt då..

Vi här kan ju inte garantera dig vad det är tyvärr.

När jag hade avslag så kom det och gick lite på slutet.

Alltså det blödde lite en dag, inget dagen efter och så kunde jag blöda igen dagen efter det :)

Är det mycket blod?

Om man spånar lite fritt så borde det ju kunna vara så att du i samband med sex fått orgasm och då drag väll livmodern ihop sig som sammandragningar (?) och borde då kunna stöta ifrån sig lite mer blod som ju ändå ska ut. Borde inte vara någon fara. Men som sagt det var fri spåning då :D

Jag hade ett par gånger som det kom tillbaka blödningar när jag trodde det var slut. Nu har jag precis slutat blöda helt och blivit av med allt avslag och sonen är snart 2 månader.

Mvh
Miks

Tror inte att det är farligt, men ring din BM (det är väl ingen fara?).

Det kan vara antingen så som Miks skrev, men det kan också vara så att slemhinnorna i underlivet är lite skörare (de är ju ofta det när man ammar) och kan börja blöda efter sex. Det kan också vara slutet på avslaget (jag blödde också så som Cala skriver) eller en första mensblödning.

//Julia

Ja, mensen kan komma så snabbt. Jag hade avslag ca 2½ vecka, var fri från blödning en ca vecka och fick sen mens.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 765
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat