Blir så matt...

Fibusen

Trådstartare
Har läääänge länge funderat på en liten bulle,och har all tid i världen med en till vovve,jag jobbar bara 50% plus extra i bland,så det nästan alltid någon hemma hela dagarna,för jag börjar 16,och min sambo slutar 15.30.

Hittar knappt några uppfödare alls,överhuvudtaget..

Kikade på en stor annonssida i dag,och där fanns det världens sötaste bulle,tänkte kolla och se om det stog något om vad uppfödaren hette,och i fall h*n hade nån hemsida som man kunde gå in och kika på för ev köpa valp längre fram (ekonomin tillåter inte det jusst nu),men nejdå,då är det en privatperson som ska sälja,och hunden är 2 ½ månad,vilket betyder att ägaren hafft den i max 2 veckor? :mad::crazy:

Jag blir chokad! Ska man som uppfödare inte kolla upp hur tilltänkta ägare har tänkt lösa det i framtiden,och har man som ägare inte tänkt längre än vad näsan växer?

Förövrigt så vill jag ha! *vill ha,vill ha,vill ha..*:D

Sv: Blir så matt...

Ja,det är väll klart det gör det,men jag älskar att sitt och drömma mig bort på dom...:love:

Såg den annonsen. Ägaren har fått jobb. :crazy:

Men hunden var ju otroligt söt :love:

Men om man vet att man söker jobb,då skaffar man väll sig ingen hund (valp iallafall)? När man inte har någon aning om hur man kommer bli att jobba?

Nej precis vad jag tänkte.

Skaffar man valp när man är arbetslös så är man väl arbetslös med flit ett tag till för valpens skull. Så gjorde iaf jag. :D

Ja,det är väll klart det gör det,men jag älskar att sitt och drömma mig bort på dom...:love:

kennlar som är riktigt bra kanske inte behöver en hemsida,
jag menar att folk som köpt hund där tipsar och det går från mun till mun och rätt vad det är är efterfrågan större än tillgång!

men nja, inte vet jag.. :cool:

Nej precis vad jag tänkte.

Skaffar man valp när man är arbetslös så är man väl arbetslös med flit ett tag till för valpens skull. Så gjorde iaf jag. :D

Ojojoj...Hade du postat det där inlägget i senior så hade du fått på moppo så det sjöng om det. :rofl:

Detta när det handlar om bidragstagare vill jag tillägga. Vara arbetslös på egna sparade pengar får man givetvis vara hur länge som helst.

Detta när det handlar om bidragstagare vill jag tillägga. Vara arbetslös på egna sparade pengar får man givetvis vara hur länge som helst.

Samma här :) (Tänk om man hade möjlighet att ta lite ledighet när man ville :angel: Jag hoppas att en okänd släkting med massa cash framträder snart, haha)

Hahaha ja det hade jag nog fått. Men det var länge sen :angel:

(Fast jag fick inte bidrag förrän några månader senare, och då gick det ju att lämna hunden några timmar :))

En BULLE! :love:
gå in på heathens.blogg.se
Dom har valpar nu. Alla är ju tingade (en av oss :angel:) men det är några fina bilder som du kan drömma dig bort bland ;)
En kanontrevlig uppfödare dessutom, som verkligen har koll på sina hundar, valpar och valpköpare. Hoppas att det blir en bulle för dig snart :bump:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 307
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 488
Senast: Hedinn
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 009
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka