Blir så Förbannad

Sv: Blir så Förbannad

usch ja....

Djur är utsatta för människors dumhet, elakhet, okunskap, psykiska instaillitet, ekonomiska problem eller vad som ligger bakom just det här fallet.

Man kan ju alltid hoppas att det löser sig för hundarna. Valparna såg ju ut att vara välmående i alla fall på bilderna så dessa borde vara lätta att få utplacerade i nya hem när tiden är mogen.
 
Sv: Blir så Förbannad

Fast det står ju bara utan mat och vatten..Värre har jag vart med om. Som den gången då jag jobbade i en djurskyddsförening i Norrland..Där vi åkte ut med Miljö och Hälsa och omhändertog 3 tikar ock 20 valpar inhysta på en kallvind..Så mycket skit har jag aldrig sett....och kylan ska vi inte snacka om :( Sen tog vi hand om resten av gänget ute i hundgården där det inte fanns någonstans att värma sig...Hundarna hoppade än på ena benet till det andra för det var närmare 30 minus....

Vi lyckades efter mycket om och men placera ut alla valpar + tikarna till olika människor..Men vi fick mycket skit efter vägen eftersom det enda stället vi hade att ha alla hundar i var ett skyddsrum. Sen sket väl folk i att vi rastade 4-5 ggr/dag alla dagar i skiftgång, samt gav dom 3 mål mat/dag och tiggde i hop välling till valparna och foder till tikarna på div djuraffärer/vanliga affärer. Grejjen var ju att det fanns inga fönster i rummet :(...Dom som tyckte värst, tyckte att vi utövade djurplågeri !!
Vi räddade dom faktiskt från en oisolerad vind utan mat/vatten...till värme och omtanke.

En tik var så mager så skinnet bara hängde över revbena, hon födde 3 valpar några veckor senare.-...sen blev hon komplett galen..Stackars hund :(...INGEN fattade vart dessa valpar överhuvudategt fasnns i henne mage..så mager hon var. Hon var bara drygt 2 år och hade fått 1 kull redan...
 
Sv: Blir så Förbannad

Usch...
Jag fattar inte att varför man ska göra det! Liksom det är ju levande varelser!

:mad:
 
Sv: Blir så Förbannad

hur f*n kan man göra så?! :mad:
men det finns ju tydligen folk till allting.
 
Sv: Blir så Förbannad

Fan vad less man blir på sånna där människor! Tycker så jävla synd om hundarna, inte ska de stackars små valparna behöva avlivas bara för att deras ägare misskötte dem! :(
 
Sv: Blir så Förbannad

Nu är ju denna tråd tämligen oaktuell, med tanke på att det är ett år sedan jag startade den..

Vad jag vet, så omplacerades alla valpar och lever nu ett gott liv, som unghundar ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 337
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 009
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 658
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp