Blir jag utbuad om jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blir jag utbuad om jag...

Finns det inte bomullstweed:confused: Eller heter det något annat i bomull?

När jag var väldigt ung fick jag två kavajer av min snobbiga ridande moster, de var i tweed en för sommar tunnare och en för vinter lite kraftigare.

Jag skämdes förstås eftersom ingen annan hade såna och som vuxen har jag ångrat bittert att jag inte sparade dem KANSKE KANSKE hade jag gått i dem nu:o De var i själva verket väldigt snygga i rutigt, och hur dum kan en unge vara:eek::o Otacksam dessutom:crazy:

Det är därför jag tävlar i cremefärgat eller gult och inte i beige.

/fio hipp, ung och modern :banana:

No no...ung????:eek: Long time ago....
Hipp?:rofl::rofl::rofl: kan inte sluta skratta...
Modern? Kära vän, med smutsgula byxor och en kavaj från Viktor Hugo så är du lika modern som dinosaurierna...:cool:

I love you men det hjälper ju inte så mycket...:angel::D

No no...ung????:eek: Long time ago....

Fio är visst ung och hipp!
c043.gif
Hon måste vara det eftersom hon är lika gammal som mig. Bästa årgången!:banana:

Vilken tantförsamling det är här egentligen :devil: Dressyrtanter:banana::devil:

Ja det går jag med på, tant som jag är:banana::angel:

Hipp?:rofl::rofl::rofl: kan inte sluta skratta...
Modern? Kära vän, med smutsgula byxor och en kavaj från Viktor Hugo så är du lika modern som dinosaurierna...:cool:

Är inte detta dressyrforumet :angel:
Vi har väl för sjutton inte en Viktor Hugo kavaj i dressyren :eek: Det är bara du som har :devil:

Vi kör med Pikeurkavaj så det så! :p

Håller med annie0001. Viktigast är att du tycker det är snyggt och att det känns bekvämt. Fast det gäller ju i alla situationer.

Däremot har jag tänkt tanken att starta i knähöga stilettstövlar, bara för att testa..

Stövlar i läder - "check"
Stövlar med klack - "check"

Alternativt kängor med stålhätta - Tåsäkert! Borde finnas ridstövlar med stålhätta...

Vi kör med Pikeurkavaj så det så! :p

Vi sa grisen....nån pikeur har jag inte sett på dig iaf....:angel:

Men lugn o fin nu, även du kanske vinner på lotto så du slipper dina missfärgade gulbruna dinosauriebyxor och kan även investera i en midnattsblå kavaj...:devil:

Håller med annie0001. Viktigast är att du tycker det är snyggt och att det känns bekvämt. Fast det gäller ju i alla situationer.

Däremot har jag tänkt tanken att starta i knähöga stilettstövlar, bara för att testa..

Stövlar i läder - "check"
Stövlar med klack - "check"

Alternativt kängor med stålhätta - Tåsäkert! Borde finnas ridstövlar med stålhätta...

Och Röd långrock i sammet....YEAH!:bump:

Klart du kan ha beiga ridbyxor, men då tycker jag det är snyggast med beige färg på schabraket också. Jag tycker dina ridbyxor är jättesnygga - fin traditionell ridfärg! :bow:

Själv har jag fantastiska bekymmer att hitta kavajer som passar min pyttelilla korta torso, och har aldrig i mitt liv hittat en dressyrkavaj med mittsprund bak som passar... så jag tävlar dressyr i svart hoppkavaj med två sidosprund. Löjligt nog skäms jag så fort jag tar på mig kavajen men det brukar gå över när jag ser hur illa alla andras kavajer sitter - min passar perfekt, även om den inte är snobbkorrekt. Hel, ren och välsittande är bäst! Det brukar jag intala mig.

En ryttare på klubben tävlar i champagnefärgade ribyxor, champagnefärgat schabrak med brun passpoal och brun kavaj + hjälm till. Otroligt snyggt! Så jag tycker att du ska satsa på beige schabrak iallafall, och helst en brun kavaj,

Jag tycker du är jääättte fiiin!:laugh:

Jag tävlar idag på LA/MsvB nivå och jag..hmm...jag minsann tror fortfarande jag är lika smal som innan jag fick barn och vägrar köpa nytt innan jag gått ner i vikt!:eek:

Så jag kör dock alltid vitt o svart...men i byxlinningen sitter ett gummiband och jag måste hålla in magen hela tiden annars så glipar det mellan kavajknapparna....och oftast så har det fastnat grus på mina nypolerade stövlar, dock hinner jga inte alltid putsa tränset innan tävling och ridbyxorna är verkligen inte vita länge utan har alltid en fläck eller två. :devil:

Men jag är nöjd...och små schaskig men jag har sett värre och när jag äntligen lär mig planera och prioritera och inte har små barn ska jag bli lika fin som dig!:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar