Blir jag utbuad om jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blir jag utbuad om jag...

Finns det inte bomullstweed:confused: Eller heter det något annat i bomull?
Jo, det kan det nog göra då det främst är tilverkningstekniken som är speciell, men äkta tweed är i ull.

När jag var väldigt ung fick jag två kavajer av min snobbiga ridande moster, de var i tweed en för sommar tunnare och en för vinter lite kraftigare.
Ja, de tunnare brukar vara avsedda för showjumping och de tjockare (också oftast med längre knäppning 4-5 knapp) för hunting i de fall man vill ha nåt annat än de traditionella enfärgade i ylletwill.

Jag skämdes förstås eftersom ingen annan hade såna och som vuxen har jag ångrat bittert att jag inte sparade dem KANSKE KANSKE hade jag gått i dem nu:o De var i själva verket väldigt snygga i rutigt, och hur dum kan en unge vara:eek::o Otacksam dessutom:crazy:
Äkta tweed är nog nästan outslitligt, både som material och stil.

Jo, det kan det nog göra då det främst är tilverkningstekniken som är speciell, men äkta tweed är i ull.

Ja, de tunnare brukar vara avsedda för showjumping och de tjockare (också oftast med längre knäppning 4-5 knapp) för hunting i de fall man vill ha nåt annat än de traditionella enfärgade i ylletwill.

Äkta tweed är nog nästan outslitligt, både som material och stil.

Tack för info! Ja jag inser att det var ett av mitt livs största misstag när jag gjorde mej av med dem (som jag knappt använt:o) i en period i drygt 20-årsåldern är jag flyttade hemifrån och rensade ut mycket.......:cry::cry:

Vi sa grisen....nån pikeur har jag inte sett på dig iaf....:angel:

Jaså var inte du med i Segersjö kanske :angel:

Eller iof så dåligt borstad som min häst var där så kunde man ju likagärna tro att du var hemma i soffan med dina hembakta bullar som ingen sett förutom du :devil:

Jaså var inte du med i Segersjö kanske :angel:

Eller iof så dåligt borstad som min häst var där så kunde man ju likagärna tro att du var hemma i soffan med dina hembakta bullar som ingen sett förutom du :devil:

När det kommer till tvättning, borstning mm av dig o häst så ska vi nog inte gå in på det här!:devil:

Åter till TS...har du bestämt dig ang. din klädsel?:angel:

Nu är massor av inlägg väldigt OT. Att tänka på är att trådarna ska vara intressanta för fler än 3-4 användare.

/b_a_l, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar