Blir jag utbuad om jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blir jag utbuad om jag...

hahaha nä det var inte SÅ jag menade :D Mest att det är snyggt med markerad midja i kavaj på tjej.

men det är lite svårt att se på bilden när du står med armarna tätt intill - på hästryggen kanske den ser bättre ut :)

Beige schabrak ett måste till beige ridbyxor ;)

Huvudsaken är ju att du KÄNNER dig snygg då kommer alla andra oxå tycka att du är snygg ! :)

Mina tävlingsbyxor i champagne, tycker det är snyggare med lite mjukare färg än vitt. Har för det mesta ett matchande schabrak (men har faktiskt tävlat i ljusblått schabrak också:eek::D)

Jag tycker definitivt att du kan tävla med det där.. skitsnyggt!

Själv är jag lite udda på tävlingarna när jag kommer in med grå kavaj och grått schabrak. Vita ridbyxor till det dock.. men dom matchar med hästen.
Är så tråkigt med vit och svart på en vit häst...

Kör på det du känner att du passar i..

Snyggt! Visste inte att de tillät annat än mörkblått/svart, då det är det man ser, vilket är ungefär lika originellt som en silvermetallic eller svart Merca/BMW när man själv föredrar racing green jagga eller epsom green LR. Min ridkavaj är brittisk i diskret rutig tweed, är det ok enligt drTR eller är det enfärgat tyg som gäller tro?

*kl*
Ursäkta trådkapning :) Men jag har samma "problem" som TS, kavajen är för stor...
Nu har jag gjort ett försök att fixa detta genom att helt enkelt flytta knapparna.
Men hur ser det ut egentligen? :o
Det blir ju lixom inte symetriskt längre, tror ni man tänker på det när man rider, alltså att det syns då?

ume.jpg

Dr Larsson! I think I love you!

När jag första gången såg en Mazda MX1 (nu finns ju MX5) sa jag att en sådan vill jag ha i British Racing Green. Det är ju så snyggt!

Annars gillar jag den tävlings dress code som är på engelska klasser. Fast jag föredrar stövlar.

Mina grannar jag hade när jag bodde i Fife hade bl a en racing green MX5:a med beige top. Upplevdes helt klart som en brittisk sportbil. Har några kompisar i Skottland som har sjukt snygga ridkläder. Tycker egentligen att det borde vara tweedkrav i dressyr, för den goda smakens skull. Föredrar också stövlar framför andra skodon, även om vissa jodphurs kan göra sig klart väl i kombinaton med plommonstop, trots att jag förvisso är hjälmförespråkare. Grämer mig lite över att jag har ett par svarta Königs istället för ett par bruna i brittiskt eller italienskt kalvläder, men det tar sån jäkla tid att rida in dem till komfort.

Olgaklara, din kommentar kändes så rätt. Varför skall man vara rädd för att bli utbuad på en dressyrtävling? Antar att det är den första eftersom man frågar och fixar kläder etc.

Och så kommentaren att sådana tävlar du alltid i, även nationellt. Så skönt! Kanske så att det är mindre tävlingar som kräver mest? Mest tissel och tassel bakom ryggen. Nej, fram för trevliga tävlingar där man ser till allas prestationer ist för att klanka på kläderna!!

Lycka till på tävlingen! Jag red länge i beiga byxor för att jag tyckte att det var snyggast! Nu har jag faktiskt både beiga och vita efter hummör och val av kavaj! När man blir äldre verkar man få fler att välja på :)

Snyggt! Visste inte att de tillät annat än mörkblått/svart, då det är det man ser, vilket är ungefär lika originellt som en silvermetallic eller svart Merca/BMW när man själv föredrar racing green jagga eller epsom green LR. Min ridkavaj är brittisk i diskret rutig tweed, är det ok enligt drTR eller är det enfärgat tyg som gäller tro?

Tack!!

Min kavaj är lite rutig... Eftersom jag tävlade första gången på connemarariks så ville jag ha kavaj åt tweedhållet för jag tycker sånt där är lite kul! :)

I tr står "Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och föresedd med sprund bak"

Står inget om färg... men tyg... är tweed ett material? Den jag har är ju rutigt tyg, typ fejk ;)

BTW har vi "racing green"-målade boxar i stallet! ;)

Jag vägrar tävla i VITA ridbyxor för jag tycker det är asfult så jag har antingen cremefärgade eller gula även internationellt.
Alla tycker det är snyggt utan novali som sitter där gammeldags och gammal och inskränkt i sina fula vita :devil:

Är man gammaldags, gammal och inskränkt rider man i beige. Det var vad man tävlade i när jag var barn på 70 talet.

;)

Ja... jag såg det framför mig! Lite typ reklamen med dressyrryttaren utan häst, har glömt vad det nu var reklam för??
Glömde säga att jag tyckte du var fin i dina tävlingskläder!

Tack!!

Min kavaj är lite rutig... Eftersom jag tävlade första gången på connemarariks så ville jag ha kavaj åt tweedhållet för jag tycker sånt där är lite kul! :)

I tr står "Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och föresedd med sprund bak"

Står inget om färg... men tyg... är tweed ett material? Den jag har är ju rutigt tyg, typ fejk ;)

BTW har vi "racing green"-målade boxar i stallet! ;)

Så bra, då kan jag köra med min kavaj när det blir dags. Tweed är egentligen bara ett ylletyg och det är själva vävtekniken som ger det lite mer textur som är specifikt för tweeden som kan vara bl a rutig, fiskbensmönstrad eller enfärgad också för den delen.

Övertygad om att hästarna uppskattar den färgen lika mycket som ägarna:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar