Bli gravid trots p-piller

A

aannoonnyymm

För det första om man blir gravid trots p-piller men inte märker det direkt, hur illa far fostret?

Och hur märker man?

Jag går på p-piller och min mens har i flera år med dessa varit stadig och jämn, den kommer 3 dagar efter sista hormonpillret, oavsett vad jag gjort för att undvika.
Nu är den 1 dag sen, inte så farligt kanske men ovanligt för min mens (tog test igår med neg resultat).

Jag har mensvärk, men hittills ingen mens... Inte heller vanligt med mig jag brukar ha mensvärk samtidigt som mensen kommit.
Kan man ha som mensvärk trots man är gravid?

Som ni kanske förstår vet jag inte om jag är gravid och är jag det är det inte planerat. Mest orolig för mensen är konstig. :crazy:

Sv: Bli gravid trots p-piller

Fostret tar ingen skada alls, hormonerna i p-medel använder man oxå för att hjälpa kvinnor att bli gravida.

Du märker det väl genom att göra ett test :idea:

Gjorde ett test igår som var neg.
Så nu väntar jag bara spänt på att mensen ska komma annars får jag ta ett test till efteråt.

Kan hormonerna i p-piller göra så test visar felaktigt? :crazy:

Jag hade nog väntat en vecka till med nästa test... Då hinner din kropp kanske ifatt dig. Den kanske har fått en rubbning av något annat. Eller känner du dig redan gravid?

Jag har mensvärk, men hittills ingen mens... Inte heller vanligt med mig jag brukar ha mensvärk samtidigt som mensen kommit.
Kan man ha som mensvärk trots man är gravid?

Jag hade molande mensvärk mer eller mindre hela graviditeten. Så ja, man kan ha värk utan att få mens. Handlar ju mest om att livmodern jobbar.

Brösten börjar spänna direkt och bli större, mina höfter började göra ont när jag sov på sidan. Så märkte jag det innan jag hade tagit testet (tog testet i vecka 5). Illamåendet kom i samma veva.

Fast jag känner faktiskt likadant när jag ska ha mens som i början av min graviditet... Men jag kände det ändå på mig liksom...

Tja, alla graviditeter är ju olika... Som sagt mina höfter värkte rejält redan innan jag visste att jag var gravid och sedan genom hela graviditeten... Sedan försvann det bara efteråt, men nu har jag börjat känna av det igen... Kanske är gravid igen då liksom, vilken grej, genomgå två förlossningar på ett år om det vill sig illa :p :D

Men om hon "bara" är i v 4 kanske inte hormonerna har kommit upp tillräckligt heller.. Det står ju att mensen var 1 dag sen.
Eller hur tidigt kan man kolla det- höll jag mig för länge när jag kollade v5?
Alla veckor inkl de 2 som är sista mens.

(som förövrigt numera kommer vara min skendräktighet resten av livet. Nu har jag full förståelse för att kroppen vill äta godis innan mens- den är ju låtsasgravid varje månad ;) )

ina bröst spände aldrig, fick bara tydligare blodådror.

Däremot dagen efter förlossningen spände de... lite:D

Beror ju på vilket test man använder, vissa reagerar på mkt liten halt hormon i urinen och då visar det positivt tidigare. Tror rfsu's är det känsligaste man kan köpa och clearblue det som kräver mest hormon för att visa positivt.
Från man blir gravid till v.12 ökar hormonet kraftigt i kroppen, då mår många illa. när halten i urinen är tillräckligt hög visar testet positivt. Efter v.12 sjunker halten igen och lägger sig på en stabil nivå. Därför kan många få negativa graviditetstest fast de vart gravida i flera månader.

Jag har testat positivt 2 veckor efter äl och 1 vecka före bim.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Senast: Tora
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 160
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka