N

nepita

Hej
Våra djur blev för ca 3 veckor sedan vaccinerade emot blåtunga, distriktvet gjorde det och skulle sedan skicka in pappren.
Samtidigt blev min pappas besättning oxå vaccinerad , vi bor grannar. Både han och vi har haft ett antal samtal från jordbruksverket som säger, nu kommer vi idag och vaccinerar era djur.... men men vi har ju redan blivit vaccinerade... ok då antecknar vi det.
Ett par dagar efter ringer de igen, kan vi komma och vaccinera era djur..... vi har ju sagt att de är vaccinerade, har ni inte ordning på sakerna eller!... jo vi antecknar det.... och så fortsätter det.
Någon annan som har haft samma problem, det verkar som om de har det väldigt rörigt på jordbruksverket, hur ska de kunna hålla reda på vilka som är vaccinerade och inte, det lämnas ju inga papper....

Sv: Blåtunga

Ja, och, det vet jag väll, men de ska komma den 6 november det är bestämt med distriktsveterinären. Men detta är jordbruksverket som vill påbörja vaccinationen.

Jordbruksverket har delat ut uppgifterna till distriktsveterinärerna, därför bokade de tid med oss och vi fick gjort den första och nu den 6 den andra vaccinationen. De fyller i papper och skickar in till jordbruksverket, så fungerar det nu.

Ditriktsveterinärerna är de som gör jobbet men inom den speciella blåtungeorganisationen.
PL DV som förra veckan var nere i södra sverige o vaccinerade.
PL

Sorry, men denna distriktveterinär skulle ensam gå igenom ett antal gårdar i det distrikt hon hörde till. Det var inte som innan att en grupp på tre skulle komma och göra vaccinationerna. Utan distriktveterinärerna i detta distrikt hade fått order om att göra de gårdar som de visste om, och hon ringde oss och bokade tid. Sorry, men så är det, du kan fråga henne själv om du vill.

Så, nu är sista vaccinationen utförd av diskrikt.vet . Och fortfarande ringer vaccinationsenheten och vill boka om tid för andra vaccinationen.

Så, nu är sista vaccinationen utförd av diskrikt.vet . Och fortfarande ringer vaccinationsenheten och vill boka om tid för andra vaccinationen.

Tänk om vårdcentralen skulle visa samma intresse för oss människor i influensatider!! :bump:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar