Blandras...

jemaha

Trådstartare
Vad blir det för vovve av alla dessa raser???

Pappan är Dingo/labrador/schäfer-
50%bordercollie.
Mamman är schäfer/labrador/collie.
Såg annons på blocket, en salig blandning av raser..

Sv: Blandras...

Något som framtiden får utvisa. :smirk: Troligen inte en hund som kommer få det lätt i livet. Kunde de inte blanda lite till när de ändå var igång!? :confused: :crazy: :crazy: :mad:

Ha ha... missade den! Hur har de gjort då???? :D :smirk: :angel:

nej men om man ska vara allvarlig, det kommer förmodligen bli en medelstor hund med STORT aktiveringsbehov. hur balansen mellan jakt, vall och vakt blir är omöjligt att förutsäga.

Ja, då de inte får exportera dessa hundar längre. Men man kanske kan flyga dit syn löptik och släppa ut den någon dag eller två innan man åker hem. :D

Kan nog bli pricis vad som helst... (tyvärr) risken är nog stor att de hamnar tok fel:(

Tydligen inte första gången de har valpar heller: "Nu har vi ännu en kull valpar från två populära föräldrar." Fast jag funderade oxå över det där med dingo..

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 694
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 437
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka