A
Asser
Jag funderar på att skaffa en blandrashund där modern är tibetans mastiff blandning och fadern kaukasisk ovtjarka, som jag nu sen läst en massa om, inte alltid enbart positiva saker. Ingen kan ju säga vad det blir av denna hund och hur mycket av faderns gener den ärver men jag vill ändå ha lite vettiga kommentarer om dethär. Vår familj består av ett litet barn ,två ungdomar, katter , får och hästar. Vi är aktiva och rörliga och vi har haft hundar förut.Min tanke med hunden är att ha den som sällskap och vakt, ungarna ska kunna vara ute med den och den ska för det mesta vara lös. Den ska kunna följa med på rid och körturer då den blir äldre och den ska klara av att vara ensam ibland, antingen ute i hage eller inomhus. Jag har ingen fråga om det här vill bara bolla lite med tankar och funderingar. Jag är 98% säker på att jag vill ha en sånhär valp men passar den resten av familjen? Jag kan inte besöka valparna innan köp eftersom dom bor för långt bort, måste bara lita på vad säljaren skriver och hon vet väl inte så mycket om fadern.