Blanda Rottweiler och Schäfer

Sv: Blanda Rottweiler och Schäfer

Jag hoppades att du skulle rycka in och förklara det bättre/rätta mig! Hade för mig att du hade koll på läget.

Ska läsa länken, tack :)

Lägg av med era fördomar!!!!!!!!!!!!! Som om ni vet så mycket!
Har en underbar blandning av dessa två raser och aldrig mer en renrasig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så din är underbar o då måste alla vara det????
Var har du lärt dig genetik
Ser Schäfer Rottis som en klar riskkorsning.
PL

Ja, för stubbsvansade kan ju inte användas i renrasaveln, men man måste ju ha spännande valpar som kanske ser tuffa och kuperade ut. Har något minne långt bak i hjärnan om någon stubbsvanstik det bredrevs idiotavel på...

*kl*

Har inte läst hela tråden, men min bestämda uppfattning är att det inte finns någon tanke bakom blandningen överhuvudtaget - väldigt många rottisar och schäfrar ägs av puckon som inte vet någonting om rasernas egenskaper, och som parar med grannens hund för att tjäna en hacka.

Jag kollar på hundannonser och slås av hur ofta man ser korsningar med Rottweiler/Schäfer. Är det en "vedertagen" blandning? Verkar vanlig. Har även hört flera personer berätta vilka bra blandhundar man får.

Jag har haft både Schäfer och nu Rottis (renrasiga) och dom två raserna är ju GANSKA olika :idea:

En annan sak är öronen. Både stående och liggande (rakt ut?). Kan inte bli snygga hundar heller...

Ja, jag har sätt en del av denna blandning på annonssidor, och även här jag bor.
Blir oftast väldigt stora, rottis färgen verkar oftast slå igenom, rätt grova, och vad det gäller öronen:)har jag mestadels sätt rottisöron, lite hängande, ej så stående som schäfern.!
Men som sagt, när man blandar två olika raser kan man få vad som helst känns det som..!!

Har även fått denna uppfattning att båda dessa raser är skarpa och bara det gör att jag ej hade blandat dessa två raser..!!
Har ej ägt någon av dessa raser, så mer kan jag inte säga ....

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 570
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 167
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 083
Senast: Lazio
·
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 627
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka