Black & Tan tecknade raser

Sv: Black & Tan tecknade raser

Vissa trefärgade russllar kan man ju säga är black & tan med mycket vita tecken (t.ex.), men rent b&t är inte godkänt på någon variant någonstans, de ska alltid vara övervägande vita.

Det var jag som sa det....
Baserat på den importrade b/t JR som en bekant hade. Köpt i England när hon bodde där. Den var enl uppgift renrasig och jag vet att en uppfödare tog kullar efter honom. Så i min enfald trodde jag att det var godkänt. Sorry.

Inte lätt att ha koll...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
567
Senast: ildiko
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 666
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka